۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۳۲۷

شهروندان جمهوری چک بدبین‎ترین شهروندان اروپایی نسبت به دین اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ یک گزارش تحلیلی جدید نشان می‎دهد که شهروندان جمهوری چک نسبت به شهروندان سایر کشورهای اروپایی نسبت به دین اسلام بدبین‎تر هستند.
مسلمانان جمهوري چک
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک پژوهش تحقیقی تازه منتشر شده نشان می دهد که حدود دو سوم از مردم جمهوری چک، اسلام را به عنوان یک تهدید برای کشور خود در نظر گرفته و از نظر بدبینی نسبت به این دین در رتبه اول در میان شهروندان کشورهای اروپایی قرار دارند.
 
این پژوهش به وسیله آکادمی علوم اجتماعی جمهوری چک صورت گرفته و نتایج آن نشان می دهد که یک سوم مردم جمهوری چک اسلام را به عنوان یک تهدید در نظر گرفته و در مجموع دو سوم از شهروندان این جمهوری از اسلام هراس دارند.
 
میکائلا ووجتکووا، از آکادمی علوم اجتماعی جمهوری چک در این ارتباط به روزنامه پراگ پست می گوید: نتایج پژوهش های صورت گرفته در میان شهروندان اروپایی و مقایسه آنها با یکدیگر نشان می دهد که مردم جمهوری چک کم تحمل ترین شهروندان اروپایی نسبت به دین اسلام هستند.
 
وی افزود: بدبینی نسبت به دین اسلام در میان مردم جمهوری چک بیش از شهروندان کشورهایی مانند هلند و فرانسه که سابقه زندگی در کنار جمعیت بسیار زیادی از مسلمانان را دارند، وجود دارد.
 
جمهوری چک بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 15 هزار مسلمان در آن زندگی می کنند.
 
دولت جمهوری چک در سال 2004 میلادی اسلام را به عنوان یک دین رسمی به رسمیت شناخته و به مسلمانان ساکن در این کشور حقوقی برابر با مسیحیان و یهودیان اعطا کرد./990/ب903/د
ارسال نظرات