۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۲۵۷

پرتغال از بیکاری 16 درصدی رنج می برد

خبرگزاری رسا ـ نرخ بیکاری در پرتغال در ماه مارس 15.2 درصد بود، این رقم در میان جوانان زیر 25 سال فاقد شغل بیش از 35 درصد اعلام شده است.
بحران اقتصادي پرتغال

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: پایان برنامه نجات مالی پرتغال به معنای پایان برنامه ریاضتی نیست، برنامه سخت گیرانه ای که بارها معترضان به آن دست به اعتصاب، تجمع و تظاهرات زده اند.

 

در حالی که صندوق بین المللی پول معتقد است، بدهی های پرتغال نباید از 115 درصد تولید ناخالص داخلی تجاوز کند، بدهی این کشور از 94 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 201 میلادی به 129 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2013 میلادی افزایش یافت.

 

پرتغال کشوری است که از نرخ بالای بیکاری رنج می برد، براساس آمار منتشر شده از سوی یورواستات، نرخ بیکاری در پرتغال در ماه مارس 15.2 درصد بود، این رقم در میان جوانان زیر 25 سال فاقد شغل بیش از 35 درصد اعلام شده است.

 

پدرو لینس، اقتصادان اروپایی، گفت: خطری که پرتغال و سراسر اروپا را تهدید می کند، این است که بهبود اقتصادی باعث ایجاد شغل نمی شود، ما تنها در شرایطی می توانیم شاهد اشتغال زایی پایدار باشیم که سیاست های افزایش شغل معرفی کنیم.

 

وی افزود: اگر کسی کارش را از دست می دهد با کار جدیدی جایگزین شود، این نیاز به یک فرآیند تحول دارد و این هم یک موضوع سیاسی است./993/1409/ح

ارسال نظرات