۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۵۶۵۵
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد:

انتظارات امیرمومنان از شیعیان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در جشن میلاد امام علی(ع) در دانشگاه امام صادق به بیان هشت خصلت مورد انتظار امیرمومنان(ع) از شیعیان پرداخت.
 حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی در شامگاه بیست ویکم اردیبهشت ماه در جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) مسجد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به این‌که امام علی(ع) اختصاصاتی دارند که ویژه خود ایشان است و حتی دیگر معصومین هم این ویژگی ها را ندارند گفت: روایت داریم که هر کس می‌خواهد عزم حضرت نوح، علم حضرت ادم، زهد حضرت عیسی، حلم حضرت موسی و ذکاوت حضرت ابراهیم را ببیند پس به علی(ع)نظر کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این‌که میتوان انتظاراتی که امیرمومنان (ع) از ما دارند را از نهج البلاغه  فهمید و درک کرد گفت: امیرمومنان میفرماید که من دوستی داشتم که از دنیا رفته اما او هشت خصلت برجسته داشت و ای مردم بر شما باد که بشتابید به این خصلت ها و بکوشید تا بتوانید این خصلت ها را کسب کنید.

وی افزود: اهل افراط در شکم و شهوت نبودن، حریص نبودن، سکوت و پرهیز از زیاده گویی، عذر پذیر بودن، از چیزی شکایت نداشتن، بیشتر از حرف زدن گوش دادن، ترجیح امر اخروی بر دنیا و عالم بی عمل نبودن هشت خصلتی است که امیرمومنان (ع) سفارش می کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این‌که اگر این خصلت ها را داشتید امام به شما افتخار میکند گفت: اگر نمی‌توانید تمام این خصلت ها را کسب کنید حداقل تلاش کنید تا شاید توانستید تعدادی از آنها را کسب کنید.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: برادران و خواهران عزیز ماه های رجب، شعبان و رمضان سه فرصت تکامل است و سعی کنید از این فرصت ها بهره کافی را ببرید./959/پ203/ص

ارسال نظرات