۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۰۴۴۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تحقق مطالبات رهبری زمینه ساز رسیدن به آرمان های اقتصادی نظام است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان نظام باید با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه کشور را در رسیدن به آرمان های اقتصادی نظام و مطالبات رهبری سوق دهند، تصریح کرد: متأسفانه برخی مسؤولان تنها به برخورد شعاری نسبت به شعار سال اکتفا می کنند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع مبلغان حوزه علمیه نوشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را آغاز فصل خودسازی و تهذیب نفس بیان کرد.

 

وی با بیان این که ماه های رجب، شعبان و رمضان شرافت زیادی دارند، افزود: از پیامبر گرامی اسلام روایت شد، ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که بندگان صالح و آگاه الهى، ماه رجب و شعبان را به عنوان زمینه و مقدمه اى جهت کسب آمادگى براى درک درست و شایسته ماه مبارک رمضان به حساب مى آورند، خاطرنشان کرد: بهره گیری معنوی از این ماه های با عظمت ما را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی که همان نزدیکی به خداوند متعال است، قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: باید از ظرفیت معنوی ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که زمینه مناسبی برای تهذیب، معنویت و خودسازی است برای ترویج مسائل فرهنگی استفاده کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید بستری برای شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که نامگذاری هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی به نوعی نقشه راهی برای مسؤولان کشور در سال جدید است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله با توجه به ضرورت های ملی، بین المللی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عنوانی را برای آن سال انتخاب می کنند.

 

امام جمعه نوشهر با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال گذشته و هشدار متعدد ایشان در این خصوص گفت: فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده است، باید فرهنگ و اقتصاد در کنار هم جدی گرفته شده و به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که در سال های گذشته شعارها مبتنی بر اقتصاد بود که باید استمرار یابد، افزود: کار اقتصادی به زمان بیشتری احتیاج دارد که مردم با عزم ملی و مسؤولان با مدیریت جهادی در تحقق این امر اهتمام داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این که نوع کار در ادارات باید به گونه‌ای باشد تا زمینه‌ساز حماسه اقتصاد و فرهنگ در کشور باشند، خاطرنشان کرد: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند عزم ملی در بخش های مختلف کشور است.

 

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمن برای تضعیف فرهنگ دینی و انقلابی کشورمان برنامه عملیاتی دارد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش های مختلف کشور در جهت مقابله با فرهنگ بیگانه بهره گیریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها تکیه بر فرهنگ دینی و انقلابی بر عظمت و اقتدارمان خواهد افزود، ادامه داد: فرهنگ اهل بیت(ع) باید در همه بخش های این کشور به خوبی نهادینه شود تا جامعه ما در برابر هجموم فرهنگ غربی مصون بماند.

 

امام جمعه نوشهر همچنین به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و فرهنگ زنجیره ای پیوسته از عوامل متعدد است که همه ابزار آن در ایران اسلامی وجود دارد، اما متأسفانه از آن غفلت شده است.

 

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که مسؤولان نظام باید با برنامه ریزی و تلاش همه جانبه کشور را در رسیدن به آرمان های اقتصادی نظام و مطالبات رهبری سوق دهند، تصریح کرد: متأسفانه برخی مسؤولان تنها به برخورد شعاری نسبت به شعار سال اکتفا می کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راهی برای ساماندهی امور و ایجاد چشم اندازی یک ساله برای حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت ایران اسلامی تصریح کرد: پویایی و رشد کشور در بخش های مختلف در گرو تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه نوشهر با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از میان همه‌ ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های مطلوب، یک ارزش را برجسته می‌کنند و در صدر قرار می‌دهند و توجه همگان را به آن جلب می‌کنند، گفت: اعتلای فرهنگ عمومی جامعه در گرو تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام مشایخ ادامه داد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهادهای متولی عرصه فرهنگی جامعه باید با توجه به شعار امسال در جهت تحقق عینی آن در جامعه گام بردارند./950/پ202/ب

ارسال نظرات