۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۰۳۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

کارگران نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار مدیران وابسته به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی این استان گفت: رسیدگی به مشکلات کارگران از ضروریات است چرا که کارگران سهم به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، امروز همزمان با روز کارگر در دیدار مدیران وابسته به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان به اهمیت و جایگاه کارگر در اسلام  اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) بر دستان کارگران بوسه می زدند و می گفتند دوست دارم که به دستانی که در اثر کار پینه بسته است، بوسه زنم.

 

وی کارگران را یکی از پایه های اساسی اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: کارگران سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روایتی از رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: شما عزیزان نباید کاری را کوچک شمرده و در انجام آن سهل انگاری کنید که پیامبر اکرم(ص) کارگری که بی دقت قبر می کند را نکوهش کرده و می فرمایند خداوند رحمت کند کسی را اگر کاری انجام می دهد محکم و متقن باشد.

 

وی با اشاره به روایات گفت: عبادت ده جزء است که نه جزء آن در کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شعار امسال از جمله گزینه های فرهنگی را، درست مصرف کردن دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در یک کلام به معنای اسراف نکردن است که بسیار در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است و به جای این که ما از این سخنان درس بیاموزیم کشورهای دیگر اسراف را کنار گذاشته اند.

 

وی در خصوص توجه ویژه اسلام به کار و تلاش به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص) می فرمایند، بعضی از گناهان به وسیله نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند، سؤال شد یا رسول الله (ص) پس چه چیز موجب آمرزش آن است؟ فرمود: جدیت و تلاش در طلب معیشت.

 

نماینده ولی فقیه کارگران را سربازان جنگ اقتصادی کشور معرفی کرد و گفت: در شرایط موجود که کشور ما مجبور است تحریم های سنگینی را متحمل شود تنها راه نجات از این بحران، جدیت، تلاش، دوری از اسراف و قناعت است که کارگران به عنوان سربازان این جنگ اقتصادی بیشترین نقش را در افزایش تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

 

وی به کارگران توصیه کرد: وقتی وارد کاری می شوید با تمام توان وقتتان را وقف کار کنید  چرا که در مقابل حقوقی که دریافت می کنید، مسؤول هستید.

 

آیت الله طباطبایی مسؤولان را نیز به مراعات حال کارگران سفارش کرد و گفت: در پرداخت حق الزحمه پرسنل و کارگران خود بسیار دقیق و منظم باشید چرا که به توصیه اسلام دستمزد کارگر باید قبل از خشک شدن عرق پیشانی اش پرداخت شود./1305/پ202/س

ارسال نظرات