۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۴۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح الگوی مصرف و مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اصلاح الگوی مصرف و مدیریت جهانی از مهم ترین الزامات تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف نیازمند سیاست گذاری صحیح در کشور است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان در ساری با اشاره به تدبیر و هوشمندی مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال نباید تنها به نصب بنر، تابلو وسخنرانی خلاصه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نامگذاری هر ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً راهبردی و استراتژیک است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای تنها بعد شعاری و سخنرانی این شعار را در برنامه های خود مورد توجه قرار می دهند این در حالی است که تحقق عملی این رهنمودهای ارزشمند کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می دهد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مسیر تعالی و پیشرفت کشور با توجه به یک موضوع خاص تعیین می کنند، تصریح کرد: تأکید رهبری انقلاب بر موضوع اقتصاد و فرهنگ نشان دهنده ضعف و کاستی در این حوزه ها است که باید با برنامه ریزی هدفمند تقویت شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و فرهنگ باید در غالب کارگروه و ستادی ویژه در نهادهای دولتی با جدیت بیشتری دنبال شود، ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره برای کشورمان راهگشا بوده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تشدید تحریم های یک جانبه غرب علیه کشورمان در چند سال اخیر ملت ایران اسلامی را مقاوم تر کرده است، گفت: این تحریم های ظالمانه نتوانست حتی گوشه ای از عزت و عظمت ملت ایران بکاهد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ملت ایران علیرغم تحریم های گسترده غرب همچنان با صلابت پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند، تصریح کرد: کشورمان در سایه هدایت های عالمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در جایگاهی رفیع قرار دارد که باید با تلاش و برنامه ریزی مدیران و کارگزاران نظام هر روز تقویت شود.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه تأکید کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی به ویژه رسانه ها باید موضوع مصرف صحیح را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اصلاح الگوی مصرف و مدیریت جهانی از مهم ترین الزامات تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف نیازمند سیاست گذاری صحیح در کشور است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که متأسفانه اسراف، تجملات و مصرف گرایی در کشورما به یک فرهنگ تبدیل شده است گفت: اصلاح این فرهنگ نیازمند زمان است و حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف باید در جامعه به خوبی نهادینه شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اصلاح الگوی صرف را یک مسأله حیاتی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید با هدایت صحیح منابع، از هدر رفتن آن جلوگیری شود و این منابع برای آینده گان حفظ شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب در استان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه علیرغم وجود زیر ساخت دینی و مذهبی، زیر ساخت فرهنگی استان هنوز به حد مطلوب نرسیده است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مازندران آن گونه که شایسته این استان بود صورت نگرفت./950/پ202/ب

ارسال نظرات