۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۰۲۵۶۱
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

پیام امروز حجاب کوبنده‌تر از پنجاه سال گذشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پیام امروز حجاب را برنده‌تر و کوبنده‌تر از پنجاه سال گذشته دانست و گفت: امروز یک روسری زن مسلمان در پاریس که مهد آزادی است، نظام قدرتمند فرانسه را می‌لرزاند که قانون منع حجاب را تصویب می‌کنند.
تجمع اعتراض آميز طلاب تهران عليه بي حجابي و بد پوششي در حوزه علميه مروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز در اجتماع طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان تهران در اعتراض به وضعیت حجاب که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، طی سخنانی مسأله وظیفه شناسی را مورد تأکید قرارداد و احترام به قانون را یکی از برکات آن دانست و گفت: سرمنشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها عدم وظیفه شناسی است اما کسی که وظیفه شناس باشد، به قانون احترام گذاشته است.

وی احترام به قانون را سرمنشأ رشد یک جامعه ارزیابی کرد و بیان داشت: قانون وظایف افراد را مشخص می‌کند و کسی که وظیفه شناس باشد، پا از گلیمش فراتر نمی‌گذارد و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور کمک به نظم و نظام اجتماعی را از دیگر برکات وظیفه شناسی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه را کمک کنیم، باید وظیفه شناس باشیم.

وی وظیفه شناسی را یکی از زیبایی‌ها و درس‌های زندگی حضرت فاطمه(س) ارزیابی کرد و افزود: ایشان آنقدر در برابر خدا خود را مسؤول می‌داند و فانی در خدا و رضایت اوست که خشنودی‌اش، خشنودی خدا و خشمش، خشم خداوند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی وظیفه شناسی نسبت به مردم به‌ویژه فقرا را از ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) دانست و گفت: وقتی روز بعد از عروسی‌شان، فقیری می‌آید که لباس ندارد، ایشان پیراهن عروسی خودشان را به او می‌بخشند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که زن و شوهر باید کفو، و همراه و هماهنگ باشند، هم‌کفو بودن زن و شوهر را به فکر، ایمان، اخلاق و اعتقاد دانست و با اشاره به این‌که زن و مرد باید به یکدیگر افتخار کنند، ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند من به همسری مثل فاطمه(س) افتخار می‌کنم.

وی پیام امروز حجاب را برنده‌تر و کوبنده‌تر از پنجاه سال گذشته دانست و اظهار داشت: امروز یک روسری زن مسلمان در پاریس که مهد آزادی است، نظام قدرتمند فرانسه را می‌لرزاند که قانون منع حجاب را تصویب می‌کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: جهان باید به‌وسیله فرهنگ فاطمی اداره شود./956/پ202/ص

ارسال نظرات