۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۵۴۰
آیت الله مهمان نواز:

انصراف متمکنین از دریافت یارانه زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر انصراف افراد دارای توان مالی از دریافت یارانه، گفت: علاوه بر این که در دین مبین اسلام بر مقدم شمردن نیازمندان توصیه شده، انصراف متمکنین از دریافت یارانه زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم می کند و به همین دلیل نیز انصراف افراد توانمند از یارانه، حکم شرعی و عقلی است.
آيت الله مهمان نواز
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، بر انصراف افراد توانمند از دریافت یارانه در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تأکید کرد.
 
وی انصراف متمکنین از دریافت یارانه را نوعی ایثار و از خودگذشتگی دانست و اظهار کرد: این اقدام در قالب سفارش دینی ایثار قابل معنی است.
 
به گفته امام جمعه سابق بجنورد در دین مبین اسلام سفارش های مؤکدی برای مقدم شمردن مستمندان و نیازمندان بر خود شده و در زمینه دریافت یارانه ها نیز خانواده های دارای توان مالی باید به این آموزه اسلامی توجه کنند.
 
در روزهای اخیر مراجع آیات عظام از جمله آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله علوی گرگانی و ... نیز در استفتائاتی نسبت به انصراف افراد بی‌نیاز‌ از دریافت یارانه تأکید کرده بودند و آیت الله مهمان نواز هم با اشاره به این نظر مراجع عظام، عنوان کرد که افراد متمکن با انصراف از دریافت یارانه باید دولت را در توسعه کشور و تأمین نیاز مستمندان یاری کنند.
 
نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انصراف افراد دارای توان مالی از دریافت یارانه علاوه بر این که توصیه اسلامی است؛ زمینه ساز رفع مشکلات کشور نیز می شود و به همین دلیل نیز حکمی شرعی و عقلی به شمار می رود.
 
آیت الله مهمان نواز اظهار داشت: در پی افزایش کارشکنی و دشمنی های مستکبران با نظام مقدس اسلامی در سال های اخیر، توان مالی کشور محدود شده و بر این اساس باید به گونه ای رفتار کرد که دولت بتواند این اعتبارات را علاوه بر این که برای خانواده های مستمند و فاقد درآمد کافی هزینه می کند؛ از محل آن برای توسعه بیشتر کشور نیز تلاش کند.
 
گفتنی است، دیروز هم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از متمکنین و افرادی که به گفته او چرخ زندگی آنها بدون دریافت یارانه می چرخد؛ خواست تا با انصراف از دریافت یارانه، دولت را در رفع مشکلات کشور یاری کنند.
 
نام نویسی متقاضیان دریافت یارانه مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از صبح چهارشنبه بیستم فروردین در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
 
همزمان با آغاز ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و تأکید متولیان مبنی بر انصراف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه، در استان خراسان شمالی کمپینی با عنوان «نه به یارانه» تشکیل شد و در گام نخست؛ استاندار، معاونان، مشاوران، مدیران کل استانداری و فرمانداران شهرستانهای این استان به منظور برخورداری اقشار نیازمند، از دریافت یارانه اعلام انصراف کردند.
 
همچنین در چند روز اخیر نمایندگان مجلس، مدیران قضایی، جامعه پزشکان، بازرگانان و دیگر اقشار دارای توان مالی در استان خراسان شمالی به کمپین مذکور پیوستند.
 
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 867 هزار نفر جمعیت دارد که در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تقریبا تمامی آنها، یارانه دریافت می کردند./9314/ت302/ب
ارسال نظرات