۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۰۱۳۲۹

دانش‎آموزان جمهوری چک با اسلام آشنا می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ وزارت آموزش جمهوری چک با برگزاری سمینار و سخنرانی‎های رایگان به منظور آشنا ساختن دانش‎آموزان این کشور با دین اسلام موافقت کرد.
دانش آموزان مسلمان و غيرمسلمان در جمهوري چک
 
به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت علوم جمهوری چک موافقت خود را با برگزاری سمینارها و سخنرانی های رایگان از سوی یک گروه اسلامی به منظور آشنا ساختن دانش‎آموزان با دین اسلام و زندگی مسلمانان در این کشور اعلام کرد.
 
شادی شنح، از طراحان این برنامه در مصاحبه با روزنامه پراگ پست گفت: دروس ارائه شده در مدارس توجه کافی نسبت به اسلام از خود نشان نمی دهند.
 
وی افزود: دانش آموزان در جمهوری چک مایل هستند که اطلاعات بیشتری در مورد اسلام به دست بیاورند.
 
برنامه آشنایی دانش آموزان جمهوری چک با دین اسلام نخستین بار از سوی گروهی موسوم به "دیده بان مسلمانان در مدارس جمهوری چک" ارائه شد.
 
در این برنامه مسائلی مانند حجاب و پوشش اسلامی و دلیل التزام زنان مسلمان به آن برای دانش آموزان شرح داده می شود.
 
همچنین قرار است که قرآن و مفاهیمی مانند جهاد نیز از طریق چندین سخنرانی به دانش آموزان مسلمان و غیرمسلمان جمهوری چک معرفی شوند. 
 
سازمان دهندگان پروژه معرفی کردن اسلام به دانش آموزان در جمهوری چک می گویند که پس از نظرسنجی صورت گرفته در سال 2013 میلادی که تعداد زیادی از دانش آموزان علاقه خود را به آشنایی بیشتر با اسلام ابراز کردند به اجرای این پروژه تشویق شدند.  
 
جمهوری چک 10 میلیون نفر جمعیت داشته و دارای یک اقلیت مسلمان 15 هزار نفری است.
 
تعداد تازه مسلمانان این کشور اروپایی که بسیاری از آنان در دهه 1990 میلادی به دین اسلام مشرف شده اند بین 1500 تا 2000 نفر تخمین زده می شود.
 
جمهوری چک در سال 2004 میلادی اسلام را به عنوان یک دین رسمی به رسمیت شناخته و به مسلمانان اجازه داد که از حقوقی برابر با مسیحیان و یهودیان ساکن در این کشور استفاده کنند./990/ب903/د
ارسال نظرات