۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۹۹۸۸

قتل خبرنگار سوئد در اعیان نشین کابل

خبرگزاری رسا ـ در ماه فوریه نیز در حمله چند عضو گروه طالبان به یک رستوران لبنانی در محله وزیر اکبرخان، ۲۱ نفر کشته شدند که ۱۳ تن آنها شهروندان خارجی بودند.
نيل هورنور خبرنگار سوئدي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: افراد مسلح ناشناس، روز سه‌شنبه 20 اسفند، یک خبرنگار خارجی را در منطقه وزیر اکبر خان شهر کابل به ضرب گلوله کشتند.


به گفته بی بی سی؛ فرد کشته شده نیل هورنر، خبرنگار یکی از رادیوهای سوئدی بود و 51 سال سن داشت.


کارل اوکه روژ رئیس ماموریت پلیس اتحادیه اروپا در کابل در صفحه تویتر خود نوشته است: من عمیقا با خانواده و دوستان خبرنگار سوئدی که امروز در یکی از خیابان‌های کابل کشته شد، هم درد هستم.


رادیوی سوئد؛ رسانه‌ای که این خبرنگار مشغول کار با آن بود؛ در گزارشی نوشته که آقای نیل هورنور برای تهیه یک سری گزارش ها به افغانستان سفر کرده بود و صبح امروز با همکارانش در سوئد صحبت تلفنی کرد.


در گزارش رادیوی سوئدی آمده که این خبرنگار در آخرین تماس تلفنی در مورد مصاحبه‌‎ای صحبت کرده بود که در نظر داشت در مورد انتخابات ریاست جمهوری انجام دهد.


کارولاین وایت، خبرنگار بی‌بی‌سی در کابل می‌گوید: آقای هورنر تابعیت دوگانه سوئدی و بریتانیایی داشت و به تازگی برای پوشش خبرهای انتخابات افغانستان به کابل رفته بود.


مقام‌های وزارت کشور افغانستان هم گفته‌اند که این خبرنگار که سوار بر خودرو بود، از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت.


به گفته مقامات دولت افغانستان تاکنون کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده است.


محله وزیر اکبر خان در مرکز شهر کابل، از مناطق اعیان نشین این شهر به حساب می‌آید و بیشتر سفارتخانه‌های کشورهای خارجی و دفاتر نهاد‌های بین‌المللی را در خود جای داده است.


تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی نیروهای پلیس در این منطقه نیز، معمولا شدید است.


در ماه فوریه نیز در حمله چند عضو گروه طالبان به یک رستوران لبنانی در محله وزیر اکبرخان، 21 نفر کشته شدند که 13 تن آنها شهروندان خارجی بودند./1421/1409/ح

ارسال نظرات