۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۹۶۱
در قالب اردوهای جهادی؛

700 طلبه خراسان شمالی به مناطق محروم اعزام شدند

خبرگزاری رساـ مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 700 طلبه این استان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده اند.
اردوهاي جهادي طلاب و روحانيان
دانیال نقویان، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت گروه های جهادی دانشجویی، طلاب و سایر اقشار جامعه در زمینه ساخت و سازهای عمرانی، برنامه های فرهنگی، آموزشی، اشتغال زایی و ... در روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 39 هزار و 13 جهادگر در قالب 50 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده اند.
به گفته وی از این تعداد 707 نفر شامل طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان خراسان شمالی بودند که در قالب گروه جهادی علویون ویژه طلاب و روحانیان و یا همراه با سایر گروه ها به مناطق محروم استان اعزام شدند.
نقویان اضافه کرد: گروه های جهادی در زمینه های عمران و بهسازی، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، فرهنگی و مذهبی، بهداشت و درمان، آموزش و مهارت و غیره در روستاها و مناطق محروم استان فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: امسال بیش از هفت هزار دانشجوی بومی خراسان شمالی در قالب 10 گروه و 9 هزار و 800 دانشجوی غیربومی نیز در قالب 11 گروه به مناطق محروم استان اعزام شدند.
نقویان افزود: همچنین در این مدت پنج هزار و 558 نفر نیز از سایر اقشار جامعه در قالب 29 گروه جهادی به این مناطق اعزام شدند.
گفتنی است، اوایل امسال بود که گروه جهادی علویون ویژه طلاب و روحانیان خراسان شمالی با هدف انجام فعالیت های عمرانی و آموزشی در مناطق محروم تشکیل شد.
این گروه جهادی که از 30 نفر از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه این استان تشکیل شده است، اوایل تابستان امسال بعد از حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان بجنورد و زیارت و غبارروبی مزار این شهیدان، با هدف انجام فعالیت های عمرانی و آموزشی به روستای محروم طراقی ترک در 32 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد اعزام شدند.
طلاب و روحانیان گروه جهادی علویون به مدت هفت روز در روستای محروم طراقی ترک، ساکن شدند و در مدت حضور خود در این روستا اقدامات و فعالیت‌هایی نظیر ساخت و سازهای عمرانی، برنامه های فرهنگی، آموزشی، اشتغال زایی و غیره را انجام دادند.
علاوه بر این گروه، شماری از روحانیان و طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی نیز همراه با گروه های جهادی سایر اقشار جامعه برای ارائه خدمات به روستانشینان به مناطق محروم این استان اعزام می شوند.
حدود نیمی از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور در روستاها و مناطق غالبا محروم زندگی می کنند./9314/ت302/س
ارسال نظرات