۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۷۲۲۸

جشن میلاد امام حسن عسکری در حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) جشن میلاد این امام همام با حضور 200نفر از طلاب و اساتید در حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی برگزار شد.
امام حسن عسگري 2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام صدر الدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی، امروز در این مراسم با اشاره به این که امام حسن عسکری در زمان خود تلاش زیادی در زمینه افزایش معر فت و بصیرت زایی به مردم در خصوص فتنه های موجود در جهان اسلام انجام دادند، گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های امام حسن عسگری در طول امامت پر برکت ایشان، آماده کردن شیعیان برای عصر غیبت بود به همین دلیل در آن زمان امام سعی می کردند با از پشت پرده سخن گفتن با مردم و استفاده از شاگرداشان به عنوان فقیه رهنمودهای لازم را برای اداره جامعه اسلامی به مردم برسانند تا به این ترتیب جامعه را برای عصر غیبت آماده کنند.

وی با بیان این که امام حسن عسکری همواره مردم را به پیروی از قرآن کریم و تمسک به اهل بیت(ع) دعوت می کردند، گفت: مهم ترین دغدغه امام حسن عسکری در طول عمر پر برکت ایشان رفتار اجتماعی شیعیان بود زیرا امام(ع) بر این عقیده بودند که بهترین محل و مکان برای بروز رفتارهای اسلامی شیعیان جامعه است بر همین اساس ایشان همواره به شیعیان توصیه می کردند که انصاف و عدالت را بر رفتار خود حاکم کرده و آنچه برای خود نمی پسندند برای دیگران هم نپسندند و در رفتارهای اجتماعی خود از آن پرهیز کنندو

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی ادامه داد: زندگی امام حسن عسکری(ع) آیینه تمام نمای سبک زندگی اسلامی برای شیعیان در دوران غیبت است بنابراین امام در بعد فردی هم شیعیان را به خودسازی دعوت کرده و عمل به دستورات اسلام و قرآن را مسیری برای تعالی شیعیان عنوان می کردند.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به این که امام حسن عسکری در زندان هم جامعه شیعیان را مدیریت می کردند، گفت: امام حسن عسکری(ع) با این رفتار خود به شیعیان نشان دادند که بدون حضور فیزیکی در جامعه هم می شود جامعه شیعه را اداره کرد.

وی با بیان این که ما به تعبیت از امام حسن عسکری(ع) باید وحدت خود را در جامعه حفظ کنیم، گفت: امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خود با شناسایی نقاط فتنه و تفرقه و از بین بردن این نقاط، جامعه شیعه را به یکی از قدرتمند ترین جوامع در عراق تبدیل کرده بودند.

 مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه هم شیعیان به خصوص سران قوای سه گانه کشور باید با حفظ وحدت زمینه اقتدار شیعه را در جهان اسلام فراهم کنند.

حجت الاسلام عارفی با بیان این که ما باید نام و یاد امام زمان را در تمام لحظه های زندگی خود زنده نگه داریم ، یادآورشد: ذکر نام امام عصر(ع) در جلسات و محافل خانوادگی ، ملی و بین المللی موحب آمادگی جهانی و تعجیل در فرج و کاهش گناهان در جامعه می شود. /968/پ202/س

 

ارسال نظرات