۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۰۰۳
سازمان ملل؛

سوء استفاده تروریست ها از کودکان سوری

خبرگزاری رسا ـ جنگی که از مارس ۲۰۱۱ شروع شد و بیش از ۱۳۰ هزار قربانی به خود گرفته است. بیش از ده هزار نفر از قربانیان این تراژدی را کودکان سوری تشکیل داده‌اند.
کودکان سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: سازمان ملل متحد اپوزیسیون سوریه را متهم کرد که در جریان جنگ از کودکان سوء‌استفاده و با آنان بدرفتاری می‌کند.
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارشی که در نیویورک منتشر شد، اعلام کرد: اپوزیسیون سوریه از افراد نابالغ در اردوگاه‌های آوارگان کشورهای همسایه برای پیکار علیه رژیم سوریه سربازگیری می‌کند.
به گفته دبیرکل سازمان ملل "رنج کودکان سوریه از آغاز منازعه نظامی تاکنون توصیف‌ناپذیر و غیرقابل پذیرش است". بان کی‌مون خاطر نشان ساخته که اپوزیسیون سوریه که مورد پشتیبانی غرب است، در این ماجرا نقشی خفت‌بار بر عهده دارد و از نوجوانان به عنوان مبارز جنگی استفاده می‌کند.
جوانان نابالغ در اردوگاه‌های آوارگان سوری به دلیل کمبود امکانات آموزشی و شغلی تصمیم می‌گیرند که سلاح در دست گیرند. دبیرکل سازمان ملل افزوده: بسیاری از جوانان ادعا می‌کنند که از روی احساس وظیفه به نیروهای اپوزیسیون پیوسته‌اند.
یونیسف پیش‌تر در مورد وضع کودکان سوری هشدار داده و از "نسل از دست رفته" سخن گفته بود.
این نخستین بار نیست که سازمان ملل متحد اپوزیسیون سوریه را به کودک‌آزاری متهم می‌کند ولی تاکنون هرگز گزارشی با این جزئیات منتشر نشده بود. در گزارش اخیر پیشامدها از زمان آغاز جنگ علیه دولت قانونی بشاراسد فهرست شده است.
جنگی که از مارس 2011 شروع شد و بیش از 130 هزار قربانی به خود گرفته است. بیش از ده هزار نفر از قربانیان این تراژدی را کودکان سوری تشکیل داده‌اند. افزون بر آن تاکنون بیش از دو میلیون سوری که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات