۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۹۶۲۶۰

عرضه ترجمه قرآن به 45 زبان در نمایشگاه کتاب قاهره

خبرگزاری رسا ـ نسخه‌هایی از ترجمه قرآن و سیره نبوی به 45 زبان در چهل‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره به نمایش گذاشته است.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نسخه‌هایی از ترجمه قرآن و سیره نبوی به 45 زبان در چهل‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره به نمایش گذاشته است.

 

این قرآن‌ها به 45 زبان از جمله روسی، انگلیسی، فرانسوی، اویغوری، اردو و زبان‌های آفریقایی از جمله فولانی، سومالیایی و سواحیلی در غرفه عربستان این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

ابراهیم التمیمی، نماینده وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد مصر طی بازدید از غرفه عربستان نمایشگاه کتاب قاهره گفت: این وزارت‌خانه تلاش‌های زیادی را برای خدمت به قرآن در همه کشورهای اسلامی انجام داده و هر سال ترجمه‌های جدیدی از قرآن و سیره نبوی را به زبان‌های مختلف به آثار موجود در نمایشگاه اضافه می‌کند.

وی تصریح کرد: ترجمه قرآن و سیره نبوی با هدف نشر قرآن و سیره نبوی در جهان و تسهیل قرائت قرآن برای غیر عرب‌زبان‌ها انجام می‌شود و این اقدام سبب شده است که آنان مفاهیم کلام وحی را به شکلی ساده و آسان درک کنند.

چهل‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از دوم بهمن‌ماه در شهرک «نصر» قاهره آغاز شده است و تا 17 بهمن ادامه دارد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات