۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۹۹۱
مفتی مصر:

مشارکت در همه‌پرسی قانون اساسی وظیفه‌ای ملی است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر، تنافض قانون اساسی جدید این کشور با شریعت اسلامی را رد کرد و گفت: مشارکت در همه‌پرسی قانون اساسی وظیفه‌ای ملی است.
مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر اظهار کرد: مشارکت در همه‌پرسی قانون اساسی در مصر وظیفه‌ای ملی است و این قانون پس از تصویب باید ثبات بیشتری را در کشور محقق کند.

شوقی علام، منافات قانون اساسی مصر با شریعت اسلامی و کنارگذاشتن اسلام‌گرایان از این قانون را رد کرد و افزود:  قانون اساسی جدید، شریعت اسلامی را منبع اصلی قانونگذاری قرار می‌دهد.

مفتی مصر تصریح کرد: وظیفه من است که همه شهروندان مصری را به مشارکت مثبت در همه‌پرسی دعوت کنم، من آنان را به ترجیح‌دادن مصلحت ملی بالاتر از هر مصلحت دیگر و حضور در پای صندوق‌های رأی فرا می‌خوانم.

پیش از این، اتهاماتی درباره برخی مفاد اصلاح‌شده پیش‌نویس قانون اساسی مصر مبنی بر تناقض بین هویت عربی ـ اسلامی ملت این کشور مطرح شده بود.

مرکز اسلامی الازهر نیز با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه پیش‌نویس قانون اساسی ارائه شده برای همه‌پرسی در تضاد با دین اسلام نیست، مردم این کشور را به مشارکت در آن فراخواند.

 

همه‌پرسی درباره قانون اساسی مصر از صبح امروز(24 دی‌ماه)، در سراسر این کشور آغاز شده است و هم‌اکنون عرصه سیاسی مصر به محلی برای بیان دیدگاه‌های متفاوت میان هواداران محمد مرسی، رییس جمهور برکنارشده و هواداران نظامیان حاکم تبدیل شده و شمار اندکی می‌کوشند میان این دو موازنه برقرار کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات