۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۷۸۴
نجابت:

ترکان به اشتغالات متعدد خود در دولت بپردازد/ کارت های زرد مجلس در راستای شعار اعتدال بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما انتظار نداریم که دولت آقای روحانی از اصولگرایان در کابینه استفاده کند، تاکید کرد: هیچ‌کس این انتظار را از دولت "اعتدال" ندارد که برای عناصر تندرو و مرتبط با فتنه مشروعیت ایجاد کند.
احمد نجابت

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات تند اکبر ترکان نسبت به نمایندگان مجلس، گفت: این اظهارات تاثیری در رویکرد نظارتی نمایندگان مجلس نخواهد داشت.

 

کارت های زرد مجلس به دولت در راستای شعار اعتدال بوده است

وی در ادامه با اشاره به 3 کارت زرد مجلس به وزرای دولت، اظهار داشت: هر 3 کارت زردی که نمایندگان تاکنون به برخی وزرا داده اند در راستای همان شعار اعتدال دولت بوده است و کارت زردها برای جلوگیری از افراطی‌گری بوده است.

 

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: یکی از کارت های زرد به وزیر علوم مربوط می‌شد که وی قریب به یک هفته بعد از گرفتن رای اعتماد شروع به تغییر روسای دانشگاه ها و افراد ستادی کرد.

 

وی با بیان اینکه آقای جنتی هم که به دلیل تساهل و تسامح وزارت ارشاد در برابر توهین به مقدسات و ترویج اباحه‌گری و مطرح کردن مسائلی چون تک‌خوانی زنان مورد سوال نمایندگان قرار گرفت، اظهار داشت: محوریت کارت زرد نمایندگان بر دو موضوع بود، 1- بکارگیری عناصر تندرو و مرتبط با فتنه 2- موضع گیری های تند سیاسی که افق روشنی نداشت.

 

مردم نگران افراطی گری های دوران دوم خرداد و مجلس ششم هستند

نجابت با بیان اینکه شروع این دولت نباید با افراطی‌گری همراه باشد، گفت: مردم از افراطی‌گری ها و اتفاقاتی که در دوران دوم خرداد و مجلس ششم پیش آمد، نگران هستند.

 

این نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: این کارت زردها هشداری بود برای اینکه مسیر افراطی‌گری های دوم خرداد و مجلس ششم تکرار نشود.

 

وی با بیان اینکه عده‌ای در کشور به دنبال مشروعیت دادن به فتنه‌گران هستند، گفت: برخی در دولت سعی دارند با بکارگیری عناصر مرتبط با فتنه به نوعی برای آنها مشروعیت ایجاد کنند.

 

نجابت با بیان اینکه ما انتظار نداریم که دولت آقای روحانی از اصولگرایان در کابینه استفاده کند، تاکید کرد: هیچ‌کس این انتظار را از دولت "اعتدال" ندارد که برای عناصر تندرو و مرتبط با فتنه مشروعیت ایجاد کند.

 

آقای ترکان چندین بار تندروی کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای ترکان از ابتدای بکار دولت یازدهم تاکنون چندین بار تندروی کرده است، گفت: آقای ترکان به دلیل اظهارات تندی که در مدت اخیر داشته‌اند، از سوی مسئولین ارشد دولتی تذکر گرفته‌اند.

 

نجابت با بیان اینکه ترکان منتقدان را غیرمنطقی و انتقادات نسبت به دولت را غیرعقلانی خوانده است، اظهار داشت: فصل این قبیل اظهار نظرها گذشته است و بهتر است آقای ترکان به دلیل داشتن مسئولیت های متعدد در دولت یازدهم به اشتغالات خودشان بپردازند و این قبیل اظهارات را به کسان دیگری بسپارند.

 

وی با اشاره به مشاغل متعدد اکبر ترکان در دولت یازدهم گفت: وی اگر به اشتغالات متعدد خود در دولت بپردازد دیگر فرصت برای تحلیل و اظهار نظر پیدا نمی کند.

 

دولت و مجلس اختلافات جدی ندارند

نجابت در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس اختلافات جدی ندارند، گفت: عده‌ای به دنبال تشدید اختلافات هستند و حیات و ممات‌شان در همین جنگ و جدل و خشونت هاست.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس مجلس گفت: داعیه مجلس کمک و یاری دولت است و تاکنون نیز چنین رویه‌ای را داشته است، اما این به معنی بی اثر بودن و عدم نظارت نمایندگان مجلس نیست. /971/د102/ج

ارسال نظرات