۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۶۲۰
نماینده ولی فقیه در سمنان:

رهنمودهای رهبر انقلاب باید نقشه راه مسؤولان فرهنگی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سمنان اظهار داشت: امروز رهنمودهای رهبر انقلاب باید نقشه راه فرهنگ کشور باشد و دغدغه ایشان نسبت به مسائلی همچون حجاب و عفاف، فرق نوظهور، تهاجم فرهنگی و فقر‌زدایی از حوزه فرهنگ کشور مد‌نظر مسؤولان اجرایی کشور قرار گیرد.
رهنمودهای رهبر انقلاب باید نقشه راه مسؤولان فرهنگی کشور باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان عصر دیروز در دیدار با حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار‌داشت: جهت‌گیری ولی فقیه در مسائل دینی برای ما بالاترین اهمیت را دارد و یک تکلیف است.

 

وی تأکید‌کرد: رهبر معظم انقلاب در مواقع متعددی با بینش وسیع و معنوی خود کشور، ملت و نظام را از گرفتار شدن در گرداب تفرقه و هرج و مرج نجات دادند و اکنون مسؤولان باید ملاک عمل خود را راهنمایی‌های حکیمانه در موضوعات مختلف قرار ‌دهند.

 

امام جمعه سمنان در این جلسه فعالان هیئت‌های مذهبی را بسیجیان فرهنگی کشور نامید و افزود: بدون تردید حضور و نظارت یک روحانی توانمند و آشنا به علوم روز و مطلع از فنون برقراری ارتباط با نسل جوان در هر یک از هیئات مذهبی لازم و ضروری است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ساماندهی هیئت‌های مذهبی و شناسنامه دار شدن آنها را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت‌ها و توان این مجموعه‌های دینی و فرهنگی باید با هدف تبلیغ و ترویج بیش از پیش ارزش‌های اسلامی سازماندهی شود.

 

حمله به ریشه‌های انقلاب اسلامی مهم ترین برنامه امروز دشمنان است

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار حمله به ریشه‌های انقلاب اسلامی را مهم ترین برنامه دشمنان در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و امروز باید تلاش کنیم تا ارزش‌های اسلامی در جامعه ظهوری عینی داشته باشند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان این مطلب که مسؤولان و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی از متولیان و بانیان فرهنگی محسوب می شوند، تأکید‌کرد: فعالان این سازمان باید تهدیدات و آسیب‌های حوزه فرهنگ را زودتر از هر شخص دیگری رصد کنند و برای آن چاره‌جویی کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت چشم‌گیر یک هزار و 240 هیئت مذهبی در استان سمنان بر ساماندهی این هیأت تأکید کرد و گفت: نقش این مجموعه‌های مذهبی و مردمی در پالایش معنوی فضای جامعه اسلامی قابل توجه و غیر‌قابل انکار است./977/پ202/ب 

ارسال نظرات