۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۲۵۹۹

اصلاح اقتصاد با کمک ایران هراسی در منطقه

خبرگزاری رسا ـ باراک اوباما، با افزایش فروش سلاح به کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس در مقابل ایران موافقت اصولی کرده است.
ايران هراسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، باراک اوباما در یادداشتی خطاب به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، تصریح کرده است که ارایه تجهیزات و خدمات دفاعی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، امنیت آمریکا را بهبود می بخشد و در خدمت توسعه صلح در جهان است.

 

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، تأکید کرده است که به موجب تصمیم باراک اوباما کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس ـ یعنی عربستان سعودی، قطر، کویت، امارات متحد عربی، بحرین و عمان ـ می توانند به تجهیزات نظامی آمریکایی در زمینه های دفاع ضدموشکی، امنیت دریایی و مبارزه با تروریسم دست یابند.

 

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بارها با تحریکات آمریکا از وجود ایران هسته ای اظهار نگرانی نکرده اند. هر چند برنامه هسته ای ایران حتی به اذعان سازمان های بین المللی کاملا صلح آمیز است، اما اوباما با اظهار این یادداشت بار دیگر بر طبل ایران هراسی در منطقه می کوبد تا هم بتواند تحریم های جدید علیه ایران را توجیه کند و هم با فروش بیشتر سلاح های خود به کشورهای عربی، اقتصاد از هم پاشیده آمریکا را مرهمی نهد./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات