۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۲۳۹۶

سوئد: تحریم علیه ایران برداشته می شود

خبرگزاری رسا ـ کارل بیلت: اگرچه تصمیم آمریکا را در روند فعلی مذاکرات هسته‌ای مفید نمی دانیم اما اتفاقات روز جمعه در وین را نیز جدی تلقی نخواهیم کرد.
کارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: کارل بیلت، وزیر امور خارجه سوئد گفته است مانعی در راه کاهش تحریم‌های ایران در ماه ژانویه و بر اساس توافق‌نامه هسته‌ای ژنو نمی‌بیند.


کارل بیلت٬ وزیر خارجه سوئد٬ روز شنبه (14 دسامبر/23 آذر) گفت: دلیلی برای اینکه اتحادیه اروپا نتواند در ماه ژانویه از شدت برخی تحریم‌ها علیه ایران بکاهد وجود ندارد. وی از این موضوع به عنوان بخشی از توافق‌نامه اتمی ژنو یاد کرد.


این در حالی است که وزارت دارایی آمریکا روز پنجشنبه (12 دسامبر/21 آذر) اعلام کرد 19 فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است. این اقدام با واکنش‌های متفاوتی در داخل ایران و در عرصه بین‌المللی مواجه شده است.


یک روز پس از اعلام این تحریم‌ها توسط وزارت دارایی آمریکا، هیات کارشناسی ایران که در وین با نمایندگان گروه 1+5 در حال مذاکره بود، مذاکرات خود را قطع کرد و به تهران بازگشت.


بیلت که در حاشیه کنفرانس سیاست جهانی در موناکو سخن می‌گفت افزود: اگرچه تصمیم آمریکا را در روند فعلی مذاکرات هسته‌ای مفید نمی دانیم اما اتفاقات روز جمعه در وین را نیز جدی تلقی نخواهیم کرد.


وی ابراز امیدواری کرد که در ماه ژانویه 2014 بخشی از تحریم‌ها علیه ایران لغو شود. وی افزود که دلیلی خلاف این امر نمی‌بیند.


وزیران خارجه اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده برای بحث پیرامون سند ارایه شده از سوی کاترین اشتون درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران با یکدیگر دیدار کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که زمان‌بندی کاهش تحریم‌ها علیه ایران با این کشور هماهنگ خواهد شد./1421/1409/ح

ارسال نظرات