۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۶۰۴

اجرای بیش از 50 برنامه فرهنگی از سوی بسیج طلاب خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب خراسان جنوبی با بیان این که تفکر بسیجی اختصاص به یک برهه از تاریخ ندارد و درهمه ادوار تاریخی این تفکر سر منشأ تحولات بزرگ در جامعه شده است، گفت: بسیج طلاب خراسان جنوبی در هفته بسیج اقدام به برگزاری بیش از 50 برنامه فرهنگی در سطح استان کرده است.
سازما بسيج طلاب و روحانيون

حجت الاسلام محمد شاهی، مسؤول بسیج طلاب خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که هدف امام خمینی از تشکیل بسیج، نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در میان اقشار مختلف جامعه بوده است، گفت: اگر تاریخ جهان اسلام و به خصوص تشیع را بررسی کنیم متوجه می شویم تفکر بسیجی با اسلام و پیامبر اکرم(ص) متولد شده و در طول تاریخ اسلام، با فداکاری های اهل بیت به خصوص امام حسین به اوج خود رسیده و امام خمینی هم با اتکا به همین تفکر که با فرهنگ عاشورایی منطبق شده بود توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

 

وی افزود: تفکر بسیجی مهم ترین مقدمه برای قیام امام زمان است زیرا هدف تفکر بسیج دفاع از مستضعفان و ایجاد عدالت در جامعه است.

 

مسؤول بسیج طلاب خراسان جنوبی با بیان این که  تبلیغ تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی بودن مهم ترین وظیفه طلاب در طول تاریخ بوده است، گفت: بسیج طلاب در هفته بسیج در استان برنامه های مختلفی داشته که دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده های شهدا و علمای استان از شاخص ترین برنامه های بسیج طلاب در این هفته بوده است.

 

حجت الاسلام شاهی با بیان این که درحال حاضر دو هزار طلبه عضو بسیج طلاب استان هستند، گفت: خوشبختانه در خراسان جنوبی 90 درصد از طلاب در پایگاه های مقاومت بسیج در کنار سایر افشار بسیجی فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که طلاب بسیجی همزمان با سومین روز از هفته بسیج در استان تجمع بزرگ روحانیون بسیجی را برگزار کرده اند، گفت: برپایی ایستگاه های مشاوره دینی با حضور 120 مشاور دینی در نماز جمعه از دیگر برنامه هایی بود که بسیج طلاب در هفته بسیج برگزار کرده است.

 

مسؤول بسیج طلاب خراسان جنوبی با بیان این که همایش حلقه های صالحین بسیج طلاب  همزمان با هفته بسیج در نماز جمعه این هفته برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری همایش زینبیون در حوزه علمیه نرجس بیرجند از برنامه های بسیج طلاب برای خواهران بسیجی طلبه است.

 

حجت الاسلام شاهی ادامه داد: حضور طلاب در میان گروه های مختلف بسیجی علاوه بر تقویت معنویت دینی موجب افزایش روحیه ایثارگری در میان گروه های مختلف بسیجی می شود.

 

وی با بیان این که طلاب استان در پایگاه های مقاومت بسیج و انجام برنامه های تبلیغی حضور پررنگی دارند یادآورشد: هرساله همزمان با ایام تابستان تعداد زیادی از طلاب در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند./968/ت302/ب 

ارسال نظرات