۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۹۱۳

دوره نقد سلفیت و سلفی گری در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره تخصصی نقد و بررسی سلفی گری ویژه نخبگان و طلاب حوزه علمیه اهواز با حضور اساتید برجسته در این زمینه برگزار می شود.
دوره نقد سلفیت و سلفی گری در اهواز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، دوره تخصصی نقد و بررسی سلفی گری ویژه نخبگان و طلاب حوزه علمیه اهواز با حضور اساتید برجسته در این زمینه برگزار می شود.

این دوره روز پنج شنبه هر هفته در فرهنگسرای علوی با حضور اساتید، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام اسدالله محسن پور،استاد حوزه علمیه اهواز و دیگر اساتید برگزار می شود.

در هفته های گذشته مباحثی پیرامون سلفیت نو مطرح که می توان به چگونگی تشکیل سلفیت جدید در سال های گذشته اشاره کرد.

در جغرافیای گوناگون جهان اسلام، بزرگانی ظهور کردند که هر کدام بر اساس درکی که از جهان غرب و میراث اسلامی داشتند پاسخی به این سوال دادند، این تنوع پاسخ‌ها در تفاوت‌های جغرافیای فرهنگی و تفاوت در درک آن‌ها از مدرنیته ریشه داشت.

 از منظر کلان دو نگاه به وجود آمد، نخست آن‌هایی که اولویت را به غرب می‌دادند و حرکت به سمت غرب و عبور از میراث اسلام را طرح کردند و گروه دیگر وفاداری به میراث اسلامی و بازگشت به اسلام را چاره کار می‌دانستند.

گفتنی است، علاقه مندان برای شرکت در این دوره روز های پنج شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با مراجعه به فرهنگسرای علوی واقع در کوی علوی اهواز مراجعه کنند./9458/پ203/ب

ارسال نظرات