۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۷۷۷
امام جمعه بجنورد:

مهمترین پیام عاشورا پرهیز از سازش ذلت مندانه با دشمنان است

خبرگزاری رساـ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مهمترین پیام نهضت عاشورا حیات عزتمندانه و پرهیز از سازش ذلت مندانه با دشمنان است، گفت: عاشورا به ما می‌آموزد که هرگز دست از یاری رهبر و نظام خود برنداریم.
نماز جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، عنوان کرد: رعایت تقوی در بخش های مختلف زندگی انسان ضروری بوده و تنها به امور دینی خلاصه نمی شود.
وی با اشاره به حدیث «اُوصِیکُم بِتَقوَى اللّه‏ فَإنَّ اللّه‏ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن یُحَوِّلَهُ عَمّا یَکرَهُ إلى مایُحِبُّ ویَرزُقَهُ مِن حَیثُ لایَحتَسِبُ» از امام حسین(ع) اظهار داشت: امام سوم شیعیان در این حدیث خطاب به یاران خود می فرمایند: شما را به تقواى الهى سفارش مى‏کنم؛ زیرا خدا ضمانت داده کسى‏ را که تقواى الهى پیشه سازد؛ از آنچه ناخوش مى‏دارد به آنچه خوش مى‏دارد انتقال دهد و از جایى که گمان نمى‏برد روزى‏اش دهد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا درس ها و عبرت های بزرگی برای آیندگان باقی گذاشته است، افزود: باید ملت مسلمان ایران از این درس ها بهره مند شده و آنها را چراغ راه آینده خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: کسانی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و بر روی فرزند رسول اکرم(ص) شمشیر گشودند؛ همه خود را مسلمان می دانستند و حضرت محمد(ص) را قبول داشتند اما چه شد که این افراد در روز عاشورا بر روی فرزند رسول خدا شمشیر کشیدند و او و یاران باوفایش را شهید کردند؟.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که واقعه کربلا نشان می‌دهد که مسأله ریزش همواره در بین خواص و عوام وجود دارد و امروز هم این ریزش‌ها و رویش‌ها در نظام اسلامی دیده می‌شود، تصریح کرد: در حالی که غالب مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی آری گفته اند و بر این عهد خود نیز همچنان پابرجا ایستاده اند، متأسفانه عده ای از خواص در این میان ریزش کرده اند.
وی افزود: مردم مسلمان ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفته‌اند و تا پایان بر این عهد و پیمان خود استوار مانده و پیمان شکنی نخواهند کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که عاشورا به ملت ایران درس وفاداری به آرمان ها و عهدهایی که با شهدا بسته اند را می دهد، گفت: عاشورا به ما می‌آموزد که مبادا دست از یاری رهبر و نظام خود برداریم و مشکلات و موانع ما را از ادامه راه عزتمند شهدا، مقاوم بودن، ولایت مدار بودن و گوش به فرمان رهبر بودن بازدارد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، شهدای انقلاب و دفاع مقدس با جان فشانی های خود کار حسینی کردند و ما که مانده ایم باید کار زینبی کنیم.
خطیب نما جمعه بجنورد اظهار داشت: هم اکنون کار زینبی تحلیل و تبیین درست اصول انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر دشمنان و تن ندادن به سازش ذلت مندانه است.
وی با بیان این که مهمترین آموزه و عبرت عاشورای حسینی برای نظام اسلامی، عدم سازش ذلت گونه با دشمنان است، تصریح کرد: اصلی ترین پیام نهضت عاشورا حیات عزتمندانه و پرهیز از سازش ذلت مندانه با دشمنان است./9314/پ202/ی
ارسال نظرات