۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۸۹۳۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بزرگترین اثر تربیتی روضه و اشک بر اباعبدالله رها شدن از ولایت شیطان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به ثواب اشک و روضه بر امام حسین (ع) اظهار کرد: بزرگترین اثر تربیتی روضه و اشک بر اباعبدالله رها شدن از ولایت شیطان است. امام حسین (ع) فرمود: اگر زائران و گریه­کنندگان بر مصیبت من بدانند که خدواند چه ارج و پاداشی به آنها اعطاء می­کند، فرح و شادی آنها بیش از گریه و زاریشان خواهد بود.
بزرگترین اثر تربیتی روضه و اشک بر اباعبدالله رها شدن از ولایت شیطان است

حجت الاسلام حیدری کاشانی در شب چهارم محرم در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم با بیان ظلم و ستمهایی که یزیددر طول حکومتش انجام داده است، گفت: یزید در طی چند سال حکومت خود؛ سه خونریزی و جنگ بزرگ انجام داده است. سال اول حادثه کربلا را به وجود آورد؛ سال بعد حادثه حربه را به وجود آورد و در سال آخر حکومت خود خانه خدا را به آتش کشید.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: امام صادق(ع) در مورد حادثه حره می­فرماید: حادثه حره را برای مردم بازگو کنید؛ در آخر الزمان حادثه­ای بزرگتر از جنگ حره به وجود خواهد آمد.

 

وی افزود: حادثه حره به فرماندهی کسانی اتفاق افتاده است که خود را جلوتر از رهبر و امام خود می دانستند و سردمدار این حادثه فردی به نام عبدالله بن عمیر بود که وهابیت و سلفیها او را به عنوان امام خود معرفی می­کنند؛ وقتی امام حسین (ع) از این فرد برای حوداث کربلا کمک خواست او به امام حسین(ع) گفت: به طرف مردم کوفه نرو؛ مردم کوفه سر عهد و پیمان خود نمی­ماند؛ در مدینه بمان و با یزید بیعت ظاهری بکن. ابا عبدالله در پاسخ به او از یحیی بن زکریا یاد کردند و فرمودند: در پستی دنیا همین کافی است که سر بریده پیامبر خدا در تشت طلا جلوی یک حاکم شیطانی قرار گرفته و مهریه یک زن بدکاره می­شود.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به داستان شهادت یحیی بن زکریا گفت: یحیی بن زکریا با امام حسین(ع) شباهتهای بسیار داشته است در اصل قیام و مبارزه ستمکاران روزگار خود هردو به پا خواستند؛ هر کس خوی حسینی دارد با یزید زمان خود بیعت نمی­کند و با او به مبارزه می­پردازد.

 

وی افزود: جوامع اسلامی امروز دارند بیدار می شوند؛ ولی نفس این بیداری مهم نیست. مقام معظم رهبری فرمود: که موج بیداری اسلامی قلب اروپا و آمریکا درخواهد نوردید؛ ولی نکته­ای مهم است که این بیداری هدفمند و شتابمند شود.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها بیداری اسلامی نیست؛ بلکه یک شورش اتفاق افتاده است؛ اصل حکومت عوض نمی شود و همان اهداف حکومت قبلی دنبال می کنند. و این انقلابها بخاطر نبود یک رهبر الهی به سرانجام نخواهد رسید.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حادثه حره گفت: مردم مدینه و عبدالله بن حنظله عیله یزید در مدینه شورش کردند؛ چون این جنگ بدون اذن امام سجاد(ع) بود هیچ وقت به سرانجام نرسید. یزید سپاه یازده هزار نفری به فرماندهی مسلم بن عقبه به سوی مدینه رهسپار کرد؛ و سه روز به مردم مدینه برا تسلیم شدن مهلت دادند.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) درباره این جنگ  فرمود: این جنگ عاقبت ندارد هرکس با ما است از مدینه خارج شود. چهارصد نفر و بنی هاسم با امام سجاد(ع) از مدینه خارج شدند؛ تنها کسانی بودند  که در  این  حادثه در امان  بودند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی اظهار کرد: مردم مدینه خندق زمان پیامبر(ص) را بازسازی کردند و گفتند: ده هزار نفر از سپاه کفار در جنگ احزاب نتوانستند از خندق عبور کنند و بر سپاه کوچک مسلمانان غلبه کنند؛ بنابراین سپاه یزید هم نمی تواند بر ما غلبه کند؛ در جنگ احزاب ایمان امیرالمؤمنین(ع) و صحابه پیامبر(ص) عامل پیروزی بود نه خندق ظاهری. شهید آوینی گفت: ما به زودی به انرژی هسته­ای خواهیم رسید ولی بدانید که انرژی هسته­ای واقعی ایمان جوانان کشور ایران است.

 

وی افزود: سپاه یازده هزار نفری یزید به مدینه حمله­آور شد و یزید دستور داده بود خون و مال و نوامیس آنها تا سر روز در بر این لشگر حلال است. قلم تاریخ شرم دارد از بیان جنایتهای این سپاه در مدینه انجام دادند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان جنایتها سپاه یزید در مدینه، اظهار کرد: در مدینه ده هزار نفر قتل عام شدند؛ نه ماه بعد در مدینه حداقل چهار هزار ولد نامشروع متولد شد. روضه النبی اصطبل اسبان این سپاه شدند؛ این ولدها نامشروع معروف به اولاد حره شدند که سردمداران مخالفت با ائمه اطهار در طول تاریخ بودند و هنوز هم سلفیها اولاد و منتسب به  این افراد هستند؛ مسلم بن عقبه روز چهارم مردم مدینه را جمع کرد و گفت : برا عبور از پل صراط این سه روز قتل و کشتار را شما مردم مدینه بوده است بخاطر همین در بالاترین جای بهشت خواهم رفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مدامی که کشورهای اسلامی و مردم جهان به آموزه­های قرآن و عترت برگردند؛ به راه ولایت و رهبری ائمه اطهار برنگردند؛ معارف قرآن و معارف سوره فجر را سر لوحه کار خود قرار ندهند؛ بازیچه شیطان و استکبار جهانی خواهند بود و از سوی مستکبران جهان بازی داده خواهند شد.

 

 حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به ثواب عزاداری و اشک بر امام حسین (ع) گفت: بزرگترین اثر تربیتی روضه و اشک بر اباعبدالله رها شدن از ولایت شیطان است. امام حسین (ع) فرمود: اگر زائران و گریه کنندگان بر مصیبت من بدانند که خدواند چه ارج و پاداشی به آنها اعطاء می­کند، فرح و شادی آنها بیش از گریه و زاریشان خواهد بود./998/پ202/ع

 

ارسال نظرات