۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۲۸۵
پژوهشگر حوزوی:

جوانان در رویارویی با شبهات به روحانیان متخصص رجوع کنند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که برای پاسخ یافتن شبهات نیز باید به دنبال روحانی‌ای بود که در پاسخ به شبهات تخصص دارد، گفت: نباید انتظار داشت که یک روحانی پاسخ همه مسائل را بداند، برخی از روحانیان در احکام تخصص و برخی در اعتقادات و برخی در کلام تخصص دارند.
حجت الاسلام صغيرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی صغیرا، مبلغ و سخنران حوزوی، پنج‌شنبه شب در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) که در محفل رهپویان وصال برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغات و تأثیرگذاری آن بیان کرد: تبلیغات در زمان معاویه به قدری بود که وقتی امام علی(ع) شهید شد، گفتند که آیا امام علی(ع) نماز هم می‌خوانده است، نمونه‌های دیگری از تبلیغات را در رفتارهای دیگر معاویه هم می‌بینیم.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: گاه با ساختن یک فیلم که یک ساعت و نیم طول می‌کشد، همه فیلم به خاطر یک صحنه یک دقیقه‌ای آن برای سست کردن اعتقادات است و باید توجه کرد که این روش بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام صغیرا ابراز کرد: دشمن از روش تهدید نیز استفاده می‌کند، اما تبلیغات اثر بسیار بیشتری دارد، معاویه از این روش استفاده کرد و بغض امام علی(ع) را در دل‌های مردم پرورش داد تا جایی که سپاه یزید دلیل کشتن امام حسین(ع) را بغض امام علی(ع) می‌داند.

وی با بیان این‌که امروز شبکه‌های ماهواره‌ای علیه اعتقادات مردم نیز کار می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از جوانان پای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند و به دنبال جواب این شبهات نمی‌روند و به همین دلیل همه اعتقادات آنان ضعیف می‌شود.

مبلغ و خطیب حوزوی با تأکید بر این‌که برای پاسخ یافتن شبهات نیز باید به دنبال روحانی‌ای بود که در پاسخ به شبهات تخصص دارد، اظهار کرد: نباید انتظار داشت که یک روحانی پاسخ همه مسائل را بداند، برخی از روحانیان در احکام تخصص و برخی در اعتقادات و برخی در کلام تخصص دارند.

وی افزود: دشمنان به دنبال ایجاد شبهه در میان جوانان هستند، آنان درباره ولایت فقیه شبهه می‌کنند و باید در این باره فکر کرد، از زمینه ایجاد شبهات دشمنان باید استفاده کرد تا حرف حق خودمان را آشکار کنیم.

حجت‌الاسلام صغیرا خاطرنشان کرد: از دلایل حقانیت تشیع این است که سایر ادیان در جواب درخواست مناظره شیعه با دیگر مذهب‌ها جواب رد نمی‌دهند، بزرگان وهابیت، بهایی‌ها و سنی‌ها با اهل تشیع مباحثه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این‌که نباید در برخورد با شبهات لرزید، ابراز کرد: ما هیچ گاه به جوانان نمی‌گوییم که با دیگر مذهب‌ها نباید بحث کرد، بلکه می‌گوییم با مطالعه و با داشتن ابزار مقابله با شبهات با سایر مذهب‌ها بحث کرد تا به نتیجه مطلوب رسید و باید بر حق خودمان استوار باشیم.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: اسلام کامل است، معجزه اسلام قرآن همچنان وجود دارد و تاریخ انقضای آن نرسیده است اما سایر ادیان تاریخ انقضای آن رسیده است، زیرا معجزه آن دیگر وجود ندارد.

وی با تأکید دوباره بر فکر کردن در پدیده‌ها ابراز کرد: نباید به مجرد این که دعایمان مستجاب نمی‌شود، نماز خود را باید ترک کرد، باید در همه امور فکر کرد و کار خود را با تفکر انجام داد، باید قانون‌های خداوند در جهان هستی را فهمید./914/پ202/س

ارسال نظرات