۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۹۲۴۴
استاد حوزه علمیه لرستان:

محرم ماه خود سازی و پالایش روح و روان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی در لرستان با بیان این که ماه محرم ماه خود سازی و پالایش روح و روان است، گفت: محرم ماه تزکیه باطن است.
محرم

حجت الاسلام علی لرستانی، کارشناس و پژوهشگر معارف اسلامی در لرستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، با بیان این که ماه محرم فرصتی  برای بیان مناقب در جامعه است، گفت: باید این فرصت را غنیمت شمرد.

وی با اشاره به این که ماه محرم سبب نورانیت دل و رهایی از عذاب الهی است، افزود: محرم، ماه خود سازی و پالایش روح و روان و فرصتی مناسب برای کسب معرفت و شناخت اهل بیت است.  

حجت الاسلام لرستانی افزود: محرم یکی از فرصت هایی است که با بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) می تواند درس زندگی برای جوانان باشد.

وی با بیان این که ماه محرم با واقعه عاشورا عجین شده است، گفت: ماه محرم یادآور پیروزی نور برظلمت و جهل و نادانی است.

ماه محرم ماه شجاعت و جوانمردی است

این استاد حوزه علمیه لرستان بیان داشت: محرم، ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ظلمت است، ماه امر به معروف و نهی از منکرات است.

حجت الاسلام لرستانی بابیان این که  عزاداری در ماه محرم یکی از رمزهای پایداری اسلام است، افزود: مهم ترین وظیفه عزاداران امام حسین(ع) کسب معرفت و شناخت نسبت به دستورات الهی و شخصیت ائمه(ع) است.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان بیان داشت: اصلاح امت، احیای امر به معروف و نهی ازمنکر  و برپایی دستورات الهی در جامعه و دور کردن مردم از جهل و نادانی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام لرستانی خاطر نشان کرد: عزاداران واقعی کسانی هستند که پای بند به اهداف امام حسین(ع) باشند و با عمل خود وفاداری خویش را به اثبات برسانند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات