۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۰۵۹

راه‎اندازی نرم‎افزار مبارزه با اسلام هراسی ویژه تلفن همراه در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ انجمن مبارزه با اسلام‎هراسی در فرانسه از راه‎اندازی نرم‎افزاری بر روی گوشی‎های هوشمند خبر داد که اعضای آن می‎توانند حوادث و سخنرانی‎های ضد اسلامی را به وسیله آن گزارش دهند.
اسلام هراسي و حمله به مساجد در فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نرم افزار مبارزه با اسلام ستیزی ویژه گوشی های هوشمند از سوی انجمن مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه راه اندازی شد.
 
اعضای این نرم افزار می توانند اقدامات و سخنرانی های اسلام ستیزانه صورت گرفته در فرانسه را از طریق آن گزارش دهند.
 
انجمن مبارزه با اسلام هراسی فرانسه از شعار تبلیغاتی "اجازه دهید در مقابله با اسلام هراسی همه شاهد باشند" برای معرفی این نرم افزار در بیانیه خود استفاده کرده است.    
 
این نرم افزار که ویژه گوشی های هوشمند شرکت اپل، تبلت ها و سیستم عامل اندروید طراحی شده به کاربران خود اجازه می دهد که گزارش های خبری مربوط به اقدامات نژادپرستانه و ضد اسلامی را جمع آوری کرده و از وجود چنین حوادثی در منطقه خود آگاه شده و در صورتی که خود قربانی یا شاهد چنین حوادثی بوده اند آن را گزارش دهند.
 
ابابکر سنه، سخنگوی انجمن مبارزه با اسلام هراسی فرانسه در این ارتباط گفت: هدف اولیه از راه اندازی این نرم افزاری ارسال گزارش های فوری از وقوع حوادث اسلام هراسانه است.
 
وی افزود: این نرم افزار همچنین به هر کسی که ممکن است قربانی اسلام هراسی شده باشد توصیه های قانونی ارائه کرده و آنان را از حقوقشان آگاه می کند.
 
راه اندازی این نرم افزاری مصادف با وقوع دو حمله اسلام هراسانه به مساجد شهر بزانسون در شرق فرانسه بود.
 
اسلام ستیزان بر دیوار دو مسجد این شهر شعارهایی مانند "مرگ بر مسلمانان"، "فرانسه برای فرانسویان" و "زنده باد جبهه ملی" (یکی از احزاب راستگرای فرانسه) نوشتند.
 
این نرم افزار همچنین در شرایطی راه اندازی شده است که فرانسه شاهد افزایش چشمگیر حوادث اسلام ستیزانه در مقایسه با سالیان گذشته است.
 
سخنگوی انجمن مبارزه با اسلام هراسی فرانسه می گوید: یک انفجار واقعی در افزایش حوادث اسلام هراسانه اتفاق افتاده است. در طول یک سال اخیر نمازخانه ها و مساجد بسیاری در فرانسه مورد حمله قرار گرفته و تبعیض های بسیاری علیه مسلمانان صورت گرفته است.
 
سامی دباه، رییس انجمن مبارزه با اسلام هراسی چندی پیش با انتقاد از افزایش حملات به مسلمانان گفته بود: جای تاسف است که در فرانسهی سال 2013 میلادی شاهد همان حجم از اسلام هراسی هستیم که در قرون وسطی، یعنی زمانی که هیچ حرفی از حقوق بشر نبود وجود داشت. این مساله واقعا نگران کننده است./990/ب902/د
ارسال نظرات