۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۴۵۷
تجمع علمای مسلمان لبنان:

اسرائیل و عربستان عامل جنایت سراوان هستند

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان، جنایت تروریستی جمعه شب گذشته علیه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در سراوان را به شدت محکوم کرد و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را عامل این جنایت دانست.
جمعيت علماي مسلمين لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که روز گذشته صادر شد عملیات تروریستی علیه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از سوی ترویست‎ها و اشرار مسلح در منطقه صفر مرزی میل 167 سیرکان شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: دست فتنه ای که از سوی دستگاه های اطلاعاتی جهانی اداره می شود همچنان در راستای پروژه حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت عمل کرده تا ثبات را در کشورهای عضو این محور مورد هدف قرار داده و فتنه مذهبی را میان ملت ها به وجود آورد.

 

تجمع علمای مسلمان افزود: جنایت تروریستی از سوی جیش عدل سنی علیه مرزبانان ایران که به شهادت جمعی از آنان منجر شد نیز در این راستا صورت گرفت.

 

این تجمع با محکومیت شدید این حمله تروریستی تصریح کرد: تأکید این گروه تروریستی بر سنی خواندن خود در پیام انتساب این جنایت، تلاشی بیهوده برای برانگیختن فتنه مذهبی میان ملت ایران و نشان دادن این نکته به امت اسلامی که میان پیروان مذاهب مختلف در ایران اختلاف وجود دارد، صورت گرفت. اما واقعیت ها نشان می دهد که ایران، کشور وحدت اسلامی است و این توطئه در پرتو عمق وحدتی که در این کشور وجود دارد مطمئنا به شکست می انجامد.

 

علمای سنی و شیعه لبنانی از رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان عوامل پشت پرده جنایت تروریستی سراوان یاد کرده و اظهار داشتند: این جنایت در زمانی رخ داد که جمهوری اسلامی ایران در حال ایفای نقش برای پایان بحران در سوریه و آغاز مذاکره با آمریکا در پرتو اعتراف مقامات این کشور مبنی بر ناکامی همه تلاش ها برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و همچنین پیروزی های مختلف ایران است.

 

آنان ادامه دادند: این جنایت بزدلانه نشان دهنده پوچی عاملان آن به ویژه در زمینه فکری است و این مساله بر درستی تصمیم محور مقاومت در مواجهه با اشغالگران دلالت دارد.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: این اقدام بزدلانه که همزمان با جنایت های بزرگ تروریستی در عراق و شهادت هزاران شهروند در این کشور رخ داد، دست و پا زدن دولتی شکست خورده و ناکامی را نشان می دهد که با گسترش آشوب در سایر کشورها به ویژه لبنان و عراق در پی جبران ناکامی خود است.

 

گفتنی است در جریان درگیری جمعه شب گذشته مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با ترویست ها و اشرار مسلح در منطقه صفر مرزی میل 167 سیرکان شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان 14 نفر از مرزبانان غیور به شهادت رسیدند./980/ب902/د

ارسال نظرات