۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۷۳۸۵
برای نخستین بار؛

مقطع سطح سه حکمت و عرفان شیعی در مشهد راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مقطع سطح سه حکمت و عرفان شیعی به همت مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در مشهد راه اندازی می شود.
عرفان اسلامي

حجت الاسلام سیدمحسن دعایی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: مجوز این مقطع تخصصی از سوی شورای حوزه علمیه مشهد صادر شده و هم اکنون در حال بررسی سرفصل ها و مقاطع آن هستیم.

 

وی با بیان این که مقطع تخصصی حکمت و عرفان شیعی در قالب مؤسسه تخصصی حکمت رضوی راه اندازی خواهد شد، افزود: ظرفیت سازی برای گسترش تفکر عقلانی شیعی و آمادگی مقابله با عقلانیت های وارداتی و عرفان های نوظهور که بنیان افکن اعتقادات نسل جوان است، از مهم ترین اهداف ایجاد این مؤسسه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام دعایی تأکید کرد: مکتب سعادت بخش تهذیب و عرفان اهل بیت(ع) و مبانی پر قدرت عقلانی ایشان می بایست مدون شده و از سوی نیروهای ورزیده حوزوی به جامعه منتقل شود تا روحانیت از نظر علمی و عملی نقش خود را در حرکت به سوی شکل گیری تمدن اسلامی ایفا کند.

 

 مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در ادامه به دوره کاربردی تربیت محقق علوم اسلامی در این موسسه اشاره و تصریح کرد: این دوره در شش ماهه دوم سال جاری نیز ادامه می یابد و هر یک از 23 کارورز دوره، موظف به ارائه یک مدل دینی پیرامون ولایت فقیه، امر به معروف ونهی از منکر، معنویت، رزق حلال( به عنوان بخشی از سازه های تمدن اسلامی) هستند که این مدل ها در دوره تکمیلی سال آینده مبنای طراحی سیستم اسلامی قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که در این سیستم ها، پاسخ های دین به سؤالات مختلف از آیات و روایات، استخراج و به صورت کاربردی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، تاکنون سیستم نان در اسلام طراحی و چاپ شده و مدل رفاه بر اساس نگرش اسلام نیز، در دست کار است.

 

حجت الاسلام دعایی همچنین با اشاره به برگزاری مناظراتی در خصوص مکتب تفکیک از سوی این موسسه در سال گذشته، گفت: کتاب این مناظرات به زودی چاپ می شود.

 

وی یادآور شد: در نیمه دوم سال در تمام موضوعات اسلامی، خصوصا جمعیت، سلامت و بهداشت از نگاه اسلام همایش ها، نشست ها و کرسی های آزاداندیشی از سوی این مرکز برگزار خواهد شد./930/ت302/ب 

ارسال نظرات