۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۱۰۱

کنفرانس مبارزه با یهودی ستیزی در بوداپست

خبرگزاری رسا ـ معاون نخست وزیر مجارستان: کشورش از تمام امکانات و ابزار قانونی برای سرکوب احساسات ضد یهودی استفاده می کند.
کنفرانس مبارزه با یهودی ستیزی در بوداپست

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گزارش داد، بوداپست پایتخت مجارستان میزبان کنفرانس مبارزه با یهودی ستیزی در اروپاست.

معاون نخست وزیر مجارستان در این کنفرانس که در محل پارلمان این کشور برگزار شد گفت: کشورش از تمام امکانات و ابزار قانونی برای سرکوب احساسات ضد یهودی استفاده می کند.

وی همچنین افزود: ما از گذشته درس گرفته ایم، می دانیم چه اتفاقی افتاده و اجازه نخواهیم داد این اتفاقات دوباره رخ دهد. دموکراسی از خود در مقابل هرآنچه بخواهد این گونه نفرت ها را برانگیزد دفاع می کند.

مجارستان اخیرا شاهد افزایش احساسات ضد یهودی بوده است. هواداران حزب راست افراطی که به داشتن نظرات ضد صهیونیسم مشهور هستند چند ماه پیش به برگزاری کنگره یهودیان در بوداپست اعتراض کرده اند.

پایتخت مجارستان یکی از بزرگترین جوامع یهودیان اروپا را در خود جای داده است. این در حالیست که مطابق نظر افسانه سرایان، در جریان هولوکاست، صدها هزار یهودی در مجارستان جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است، سریال مدار صفر درجه که سریالی ضد صهیونیستی بود در مجارستان فیلمبرداری شد که این امر موجب تنش هایی بین اسرائیل و مجارستان شده بود./1409/ح

ارسال نظرات