۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۵۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

کارگران مجاهدان جنگ اقتصادی علیه دشمن هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که حماسه اقتصادی بدون توجه به نقش کارگران محقق نمی شود، گفت: کارگران در محیط کار و تولید مجاهدان جنگ اقتصادی علیه دشمن هستند.
هاشم زاده هريسي


به گزارش خبرنگار
خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در جمع رؤسای کانون های هماهنگی و شوراهای اسلامی کار سراسر کشور  در تبریز اظهار داشت: اگر فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود، خودکفایی در عرصه اقتصادی محقق می شود.


وی با اشاره به سفارش آیات قرآنی و آموزه های اسلامی مبنی بر تکریم مقام و کرامت انسانی کارگران خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام بر دستان کارگر بوسه زده است، احقاق حقوق کارگران کمترین انتظاری است که از کارفرمایان و دولتمردان می رود، عبادت خدا تنها رفتن به مساجد و اقامه نماز نیست، بلکه کار خالصانه کارگران نیز عبادت محسوب می شود.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که هر کار مفیدی برای خدمت‌رسانی به مردم یک نوع عبادت تلقی می شود، تصریح کرد: باید کارفرمایان ضمن تعامل با کارگران در جهت حل مشکلات این قشر زحمت‌کش تلاش کنند و در جهت برآورد مطالبات کارگران همگان به ویژه دولتمردان اهتمام داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که حماسه اقتصادی بدون توجه به نقش کارگران محقق نمی شود، گفت: کارگران در محیط کار و تولید مجاهدان جنگ اقتصادی علیه دشمن هستند، به عبارت دیگر محیط کار برای کارگر به منزله  سنگر دفاع از حمله دشمن است.


وی با اشاره به نقش سازنده کارگران در ثبات اقتصادی کشور افزود: اگر عرضه و تقاضا در بازار کنترل شود، دیگر شاهد نوسانات اقتصادی در بازار نخواهیم بود و آن موقع است که با خودکفایی و تولیدات خود در مقابل تهدیدات اقتصادی دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی کنیم.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه اظهار داشت: اگر محیط و شرایط کار برای کارگر مناسب باشد و مشکلات از دوش این قشر برداشته شود، کار برای کارگران لذت بخش خواهد بود، در هر حال باید کرامت انسانی کارگر مورد توجه قرار گیرد./935/پ203/ع

ارسال نظرات