۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۴۷۰

استراتژی در فرهنگ و رسانه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب استراتژی در فرهنگ و رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها روانه بازار نشر شده است.
کتاب استراتژي در فرهنگ رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب استراتژی در فرهنگ و رسانه نوشته محمدمهدی انصاری و وحید خاشعی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها روانه بازار شده است.

 

ناشر کتاب در یادداشت خود آورده است:‌ «با توجه به نیاز سازمان‌های فرهنگی برای تدوین استراتژی، تعیین خط‌مشی و سیاست‌گذاری عمومی تدوین‌کنندگان استراتژی‌های رسانه‌ای توجه خود را بر محیط و عملکرد این دسته از سازمان‌ها معطوف کرده‌اند و الگوهایی پیشنهادی، ارائه می‌دهند که با صنعت رسانه و مقتضیات آن‌ها و بر اساس الگوهای منطقی مکتب سازمان‌های صنعتی سازگار باشد.

 

 بنا بر دیدگاه مولفان، کتاب استراتژی در فرهنگ و رسانه تلاشی است برای بازنمایی مفهوم استراتژی در صنایع فرهنگ و رسانه‌ای، نشان دادن راهکارهای فراروی مدیران رسانه‌ها برای سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی‌های عمومی با هدف افزایش کار این بهره‌وری بیشتر.»

 

 کتاب استراتژی در فرهنگ و رسانه در پنج فصل با عناوین «صنعت فرهنگ و رسانه»؛ «مبانی سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای»؛ «خط‌مشی‌گذاری عمومی»؛ «استراتژی و رسانه» و «استراتژی در صنایع رسانه‌ای جهانی» تنظیم و تدوین شده‌اند.

 

 موضوعاتی همچون «صنعت فرهنگ رسانه»، «رسانه‌های سنتی و نوین» و «گروه‌های رسانه‌ای» از جمله مباحثی هستند که در فصل نخست مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

فصل دوم نیز به دیدگاه‌های مرتبط از افلاطون تا امروز پرداخته و الگوهای متفاوت شکل گرفته به بستر اندیشه‌ها را ارائه کرده است.

 

 «خط‌مشی عمومی»، «نقش‌ها و ویژگی‌ها»، «انواع و سبک‌های»، «تغییرهای خط‌مشی‌ها، اندیشه‌ها» و «الگوهای مرتبط»، «تصمیم‌گیری‌ها» و «الگوهای تصمیم‌گیری و ارزشیابی» را در فصل سوم بررسی شده است.

 

 «مباحث مربوط به استراتژی»، «نقش‌ها و حوزه‌ها»، «تفکرها»، «تحلیل‌ها» ، «تصمیم‌ها»، «فرهنگ و مدیریت»، «مکاتب» و «کارکردهای استراتژیک» محتوای فصل چهارم را در برگرفته‌اند.

 

 فصل پنجم نیز بایک فهرست غنی از مجموعه «استراتژی در صنایع رسانه‌ای جهانی به رسانه‌های نوشتاری از کتاب تا روزنامه و اینترنت»، «چالش‌ها و فرصت‌ها»، «دانش‌ رسانه‌ای نقش‌ها و بازار»، «مدیریت و درآمد» و «فناوری‌های نوین در عرصه رسانه» می‌پردازد؛ و با ورود به مباحث مربوط به دنیای دیجیتال ویژگی‌ها، پیشرفت‌ها و نقش‌ها و کارکردهای مربوط را از موسیقی گرفته تا رسانه‌های دیجیتال و اینترنت، بازی‌ها را برای خواننده واکاوی و عرضه نموده است.

 

پایان بخش کتاب مجموعه ای از جدولهای ارزیابی از فرصت ها و چالش‌های مربوط به این بخش است که نتیجه بررسی عملکرد حوزه‌های مربوط به رسانه است.

 

 کتاب استراژی در فرهنگ و رسانه در 296 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه، به قیمت چهارده هزار تومان در شهریور ماه 1392 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شده است./998/ن601/ع

ارسال نظرات