۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۳۲۹
پژوهشگر حوزه علمیه لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس معارف اسلامی در لرستان با تأکید بر این که در امر به معروف و نهی ازمنکر بایدها و نبایدهای انقلاب اسلامی باید محور باشند، گفت: این دو فریضه الهی بارزترین ویژگی جامعه اسلامی است.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام علی لرستانی، کارشناس و پژوهشگر امور دینی استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،  با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و صالحان است، افزود: در سایه این دو فریضه الهی افزون بر ایجاد کسب و کار حلال، از بین رفتن ناهنجاری های اخلاقی جامعه، حقوق مردم به آنها بازگردانده و زمین آباد می شود.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه الهی است، گفت: هر کاری را که دین و عقل نیکو بشناسد معروف است و غیر آن منکر است.

حجت الاسلام لرستانی با بیان این که این دو واجب الهی اگر به بهترین شکل در جامعه روی دهد تأثیرات فردی و اجتماعی مثبتی دارد، گفت: حساب امر به معروف و نهی از منکر از روزه و حج و نماز جدا است.

وی با اشاره به این که انجام امر به معروف ونهی از منکر مراحلی دارد، تصریح کرد: نخستین مرحله آن عملی است و ما باید با رفتار و کردار خود امر به معروف را در جامعه اجرا کنیم.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به این که مراحل بعدی در امر به معروف زبان و قلب هستند، افزود: ما باید با گفتار و نوع بیان خود کاری کنیم که افراد در جامعه از منکر دوری کنند و به نیکی نزدیک شوند.

کارشناس امور دینی در خرم آباد با بیان این که این دو فریضه الهی تضمین کننده زندگی انسان هستند، برخورداری از رحمت الهی، آرامش در دنیا و آخرت و ورود به بهشت را از برکات عمل به این دو فریضه الهی خواند.

وی در ادامه امنیت را یکی از نیازهای اساسی افراد و اجتماع دانست و تصریح کرد: امنیت از راه امر به معروف تأمین می شود.

حجت الاسلام لرستانی با بیان این که برای زنده نگه داشتن امر به معروف ونهی از منکر، قیام خونین عاشورا به وجود آمد، اظهار داشت: مسؤولان، متولیان و آحاد جامعه اسلامی باید دست به دست هم دهند تا از به وجود آمدن جامعه ناسالم جلوگیری کنند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات