۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۵۲۴۱
حجت الاسلام رضوی مهر:

سیاست نرمش قهرمانانه بر اساس عقلانیت، عزت و مصلحت است

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور محور تصمیمات ایران در عرصه دیپلماسی را بر اساس عقلانیت، عزت، مصلحت و تعامل عنوان کرد و مطرح شدن دکترین نرمش قهرمانه را نیز در این چارچوب دانست.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: ایران در ارتباط با سایر کشورها همواره بر محور عقلانیت، عزت، مصلحت و سیاست تعامل حرکت کرده و امروز هم همین رویکرد در دستور کار مسؤولان است.

وی افزود: بوق‌های وابسته به نظام سلطه وانمود می کنند که ایران نرمش نشان داده، در حالی که طبیعت ملت ما این است که با همه ملت‌ها از سر دوستی و مهرورزی وارد می شود؛ به غیر از رژیم غاصب اسرائیل ما با همه دولت‌ها روحیه تعامل و همکاری داریم اما برخی دولت‌ها شبیخون را با تعامل اشتباه می گیرند و حرف‌هایی به زبان می رانند که ناشی از غفلت و جهالت آنان است.

مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که ما دوست داریم حرمت و حقوق همه دولت‌ها و کشورها در دنیا به رسیمت شناخته شود، گفت: به همین دلیل در هیچ گوشه ای از تاریخ سراغ ندارید که ایران آغازگر حمله ای ظالمانه به کشور دیگری باشد و موجب سقوط آن شود.

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: در کارنامه برخی دولت‌ها چنین اقداماتی وجود دارد؛ چرا آنها از آن سوی دنیا به این منطقه ارتش اعزام می کنند؟ چرا زرادخانه‌های آنها در خاورمیانه مصرف می شود و سیاست اعمال زور را با حق وتو علیه کشورهای جهان سومی استفاده می کنند؟ حتی سلاح هسته ای هم نمی تواند ذهن مردم را از زور و زر و تزویر نظام سلطه خالی کند.

وی رهبر معظم انقلاب را تالی تلو امام(ره) دانست و گفت: ایشان از ابتدا تا امروز شجاعانه در مقابل زیاده خواهی‌ها، زورگویی‌ها و یاوه سرایی‌های دشمن ایستاده و همواره سیاست جمهوری اسلامی ایران را به صورت روشن و شفاف بیان فرموده است.

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که ما تسلیم امر ولایت هستیم،‌ ابراز داشت: در هر موضوعی که مسؤولان تشخیص دهند سربلندی، مصلحت و عزت ایران در آن است تحت اشراف رهبر معظم انقلاب تصمیم گیری می کنند.

مشاور رییس سازمان اوقاف با بیان این که بیش از 2 دهه شاهد مدیریت قوی رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: ایشان با مدیریت قهرمانانه، حکیمانه و عالمانه خود بعد از رحلت امام(ره) زمینه بالندگی، عزت و سعادت کشور اسلامی ما را فراهم کرده اند.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: بحث نرمش قهرمانانه را به تازگی نمی شنویم، ایشان در سال 75 نیز نظیر این توصیه‌ها را به دولت وقت فرمودند؛ کشور ما سیاست درستی در پیش گرفته است، ما با هیچ کشوری تا زمانی که نسبت به ما خباثت و عملکرد ظالمانه ای علیه ما نداشته باشند مخاصمه نخواهیم داشت.

وی با اشاره برخی جنایاتی که آمریکا علیه ایران روا داشته است، گفت: آمریکا در کودتای 28 مرداد، ترورها و جلوگیری از نفوذ انقلاب ما نقش داشته است، در 8 سال جنگ تحمیلی با پشتیبانی و حمایت همه جانبه از صدام ملت ایران را مورد ظلم قرار دادند؛ آمریکایی‌ها پس از روشن شدن ماهیت پلید منافقان، آنها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند.

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که از هیأت حاکمه ایالات آمریکا انتظار می رود از فرصتی که برای شان پیش آمده استفاده کنند، اظهار کرد: بر سر میز مذاکره حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و از برخوردهای دوگانه، گزینشی و دخالت در سرنوشت ملت‌ها پرهیز کنند؛ اینها خواسته همه ملت های دنیا است.

حجت الاسلام رضوی مهر بصیرت، شناخت مقتضیات زمان و مکان را از مبانی سیاست کارگزاران نظام اسلامی دانست و گفت: ما آموخته ایم که نه زور بگوییم و نه زیر بار زور برویم؛ میزگردها و مذاکرات باید به دور از گردن کشی باشد و دو طرف برای تفهیم یکدیگر و رفع شبهات تلاش کنند.

وی با اشاره به وعده‌های تبلیغاتی اوباما در ابتدای ریاست خود، اظهار داشت: امیدواریم آن حرف‌ها در عمل نشان داده شود و آمریکا این تحریم‌های ظالمانه را لغو کند و دوستی خود با ملت‌ها را به صورت عملی نشان دهد؛ بین ایران و ملت آمریکا هیچ اختلافی نیست، این دولت آمریکا است که باید سیاست خود را مطابق خواسته ملت‌ها تغییر دهد.

مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور گفت: از دوستان آمریکا هم می خواهیم اتاق فکری تشکیل دهند و جلوی تصمیمات عجولانه و گفت‌وگوهای تفرقه انگیز را بگیرند؛ خاورمیانه شناسان آمریکایی می دانند که ملت ایران با سایر ملت‌ها متفاوت اند و هرگز زیر بار ظلم و زور نخواهند رفت و یکپارچه در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور افزود: امروز دولت اسلامی ما می داند که تصمیماتی که بر سر مسائل خارجی کشور اتخاذ می شود مستقیما از سوی ولی فقیه رصد شده و دولت مأمور به اجرای آنها خواهد بود.

حجت الاسلام رضوی مهر تصمیمات مسؤولان نظام را افتخار آفرین و موجب آرامش، آسایش و صلح منطقه دانست و گفت: این دولت های مرتجع هستند که با چراغ سبزهای خود به سلطه گران منطقه را به بشکه انبار باروت تبدیل کرده اند.

وی ادامه داد: ملت ایران بارها تجربه کرده اند که هرکجا از تصمیم های خردمندانه رهبر معظم انقلاب تبعیت شده است کشتی انقلاب در آرامش و آسایش به پیش رفته و هرکجا سلایق شخصی و غیر کارشناسانه برخی افراد اعمال شده در بحران و چالش قرار گرفته ایم./928/ت302/ج

ارسال نظرات