۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۹۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

انتقام‌گیری سیاسی در نظام دینی جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان این‌که فساد سیاسی بدترین نوع فساد است، گفت: کشور با دروغ گویی، حب و بغض و انتقام گیری سیاسی به سوی اضمحلال می رود.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با انتقاد از برخی بداخلاقی‌های سیاسی از سوی برخی مسؤولان اظهار داشت: اگر اخلاق در بحث‌های سیاسی حاکم نباشد، زمینه بروز مفاسد سیاسی در جامعه به وجود خواهد آمد.


وی بدترین نوع فساد در جامعه را فساد سیاسی دانست و با اشاره به برخی بداخلاقی‌های سیاسی مسؤولان که در رسانه‌ها انعکاس می یابد، خاطرنشان کرد: مسؤولان سابق و فعلی نظام بدانند که کشور با دروغ گویی، حب و بغض و انتقام گیری سیاسی به سوی اضمحلال می رود، بنابراین باید منافع شخصی را به مصالح ملی ترجیح دهند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رسانه ها نیز باید در نقل اخبار و گزارشات منافع ملی و مصلحت‌های نظام را در نظر بگیرند، تصریح کرد: مصلحت به معنای چشم‌پوشی از خیانت‌ها نیستف در گفتن حقیقت غیر از خدا نباید از کسی ابایی داشت، ضمن این‌که باید اصل رضایت الهی، منفعت ملت، صحت، دقت و منبع موثق در اخبار مورد نظر باشد.


عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی گسترش رسانه‌هی منتقد و مستقل را راهی برای مبارزه با مفاسد سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: اگر مقابله با مفاسد سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد، نباید انتظار خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مردم و نظام داشت.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: اگر کشور با شعارپیشگی، جناح بندی و منافع شخصی عده ای اداره شود، فساد سیاسی بروز می کند، مسؤولان باید با مردم صداقت داشته باشند، چراکه بدترین عمل مسؤولان دروغگویی و سلب اعتماد مردم از نظام است.


وی در پایان با تأکید بر این‌که رسانه‌های آگاه، متعهد و متخصص از بروز فسادهای سیاسی در جامعه پیشگیری می کنند، گفت: در فساد سیاسی با آبروی افراد بازی می شود، در حالی‌که اگر رسانه‌ها به رسالت پیشگیرانه خود در این عرصه عامل باشند، شاهد بروز چنین بداخلاقی‌هایی نخواهیم بود./935/ت302/ع

 

ارسال نظرات