۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۷۲۴
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه‌های بیگانه به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: رسانه‌های بیگانه با سوء استفاده از خلأ های اطلاع رسانی در داخل کشور، به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام هستند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با تأکید بر توجه به رسالت خطیر اطلاع‌رسانی شفاف و امانت‌داری در کار خبر اظهار داشت: جایگاه رسانه در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور بسیار تعیین کننده است.


وی با بیان این‌که جلب اعتماد مخاطبان تنها با امانت‌داری، صداقت و اطلاع رسانی شفاف و سریع حاصل می شود، افزود: اگر اخبار و اطلاعات منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها، مطبوعات، جراید و رسانه‌های دیداری و شنیداری، منطبق بر واقعیت های روز جامعه و جهان باشد، به یقین مخاطبان اعتماد خواهند کرد.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با انتقاد از سیاه‌نمایی برخی از رسانه‌ها از وضعیت موجود در کشور تصریح کرد: انعکاس اخبار امیدبخش یکی دیگر از وظایف مهم رسانه‌های داخلی است، بایستی با تبیین و تشریح برکات انقلاب اسلامی مردم را نسبت به آینده نظام و کشور امیدوار کرد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رسانه در کنترل و رفع بحران ها نقش ارزشمندی بر عهده دارد، گفت: اگر آرمان یک رسانه وحدت، بصیرت و و رعایت مصالح و منافع ملی باشد، به یقین کار خبری یک مجاهدت محسوب خواهد شد، ارباب جراید باید با احساس مسؤولیت بیشتر نقاط ضعف و قوت را یکجا ببینند و مورد نقد قرار دهند.


این حقوقدان برجسته کشور ادامه داد: رسانه وظیفه دارد مسؤولان را نسبت به وظایف آنان به چالش بکشند و فرهنگ پاسخگویی به مطالبات مردم را در کشور ترویج دهند، از سوی دیگر مسؤولان اجرایی باید به نقش نظارتی رسانه ها آگاه باشند و از اتحاذ مواضع خصمانه پرهیز کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که نقد رسانه‌ها از عملکرد خود نیز می تواند موجب جلب اعتماد مردم شود، خاطرنشان کرد: امروز نهایت تلاش رسانه‌های وابسته به لابی‌های صهیونیستی ارایه نمایی غیرواقعی از اسلام و تشیع است، از این رهآورد نیز سعی دارد با موج اسلام‌گرایی در سراسر مقابله کند.


وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه با سوء استفاده از خلأ های اطلاع رسانی در داخل کشور، به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام هستند، از این رو انتظار داریم رسانه های داخلی با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و متعهد همگام با تحولات روز جامعه و بین الملل حرکت کرده و با شناخت ذائقه، مخاطبان خود را اقناء کنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات