۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۰۲۰

سوئد بهره مند از جنگ تحمیلی سوریه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور مهاجرت سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش همه پناهجویان سوری را برای مدت نامحدود می پذیرد
کشور سوئد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: با ورود رئیس جمهور آمریکا به کشور سوئد، دولتمردان سوئدی تصمیمی در زمینه پذیرش نامحدود پناهجویان سوری گرفته اند.

به گزارش این خبرگزاری؛ سخنگوی وزارت امور مهاجرت سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش همه پناهجویان سوری را برای مدت نامحدود می پذیرد. سوئد نخستین کشور اروپایی است که آمادگی خود را برای پذیرش نامحدود پناهندگان سوری اعلام کرده است.


به گفته دویچه وله؛ سوئد که ظرف یک سال گذشته 14 هزار و 700 پناهجوی سوری را پذیرفته است؛ اکنون به دنبال پذیرفتن جمعیت بیشتری از مردم سوریه می باشد.


همچنین این مقام دولت سوئد به خبرگزاری فرانسه گفته است: دلیل این تصمیم آن است که ما معتقدیم خشونت در سوریه به این‌زودی ها پایان نخواهد یافت.


قابل ذکر است سوئد با جمعتی بالغ بر 9 میلیون نفر در شمالی ترین قسمت قاره اروپا قرار دارد. این کشور یکی از ثروتمندترین دولت های اروپایی است. البته سوئد از جمله کشورهای اروپایی می باشد که با پیر شدن جمعیت خود، با مشکلاتی مانند پرداخت حقوق بازنشستگی به واسطه نبود نیروی کار جوان شاغل، روبرو شده است.


اکنون این دولت در تلاش است با بهره گیری از جنگ تحمیلی به مردم سوریه، با حفظ ظاهرسازی و منّت گذاشتن بر دوش این مردم، نیروی کار مناسبی را برای صنعت رو به افول خود جذب کند.
/1421/
1409/ح

ارسال نظرات