۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۹۲۶

اجرای طرح تبلیغ توریسم در مسجد امام اصفهان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی از اجرایی شدن طرح تبلیغ توریسم در مسجد امام(ره) اصفهان خبر داد و گفت: این طرح پیش از این با حضور مبلغان به صورت فصلی و پاره‌وقت انجام می‌شد؛ اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح به صورت پیوسته ادامه می‌یابد.
طرح تبليغ توريسم در مسجد امام اصفهان طرح تبليغ توريسم در مسجد امام اصفهان

حجت‌الاسلام سیدمیثم سعادتی‌نژاد، کارشناس و مبلغ حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از اجرایی شدن طرح تبلیغی در مسجد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این طرح به همت مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اصفهان و مدرسه ناصریه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روزانه گروه‌های مختلفی از توریست‌ها در بازدید از مسجد امام خمینی(ره) به بازدید از مدرسه ناصریه می‌پردازند، خاطرنشان کرد: مبلغان حوزه علمیه با حضور در این مدرسه با این توریست‌ها درباره موضوعات مختلفی همچون نحوه فضای فرهنگ ایرانی اسلامی و نظر آنان درباره تبلیغات غرب علیه ایران گفت‌وگو می‌کنند.

کارشناس و مبلغ حوزوی تأکید کرد: توریست‌ها از کشورهای مختلفی به صورت گروهی یا انفرادی همچون اسپانیا، چین، ایتالیا، پرتقال، استرالیا و مانند آن برای بازدید آثار تاریخی استان اصفهان در این مکان حضور می‌یابند.

وی با بیان این‌که طلابی که از مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل قم در مدرسه ناصریه در طرح تبلیغ توریسم فعالیت می‌کنند، افزون بر آگاهی و تسلط بر زبان انگلیسی  در مؤسسه تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل به آموزش مبانی دین اسلام به زبان انگلیسی پرداخته‌اند و توانایی سخن گفتن از مبانی اسلام را با بازدیدکنندگان خارجی دارند.

وی با بیان این‌که حضور مبلغان از قم در مدرسه ناصریه به صورت هفتگی ادامه می‌یابد، اظهار کرد: این ارتباط‌گیری با توریست‌ها ادامه می‌یابد، و ایمیل‌ها و آدرس‌های آنان گرفته می‌شود، تا همچنان ارتباط ما با آنان حفظ شود.

حجت‌الاسلام سعادتی‌نژاد خاطرنشان کرد: این برنامه پیش از این با حضور مبلغان به صورت فصلی و پاره‌وقت انجام می‌شد، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تبلیغ برای بازدیدکنندگان خارجی مسجد امام(ره) به صورت پیوسته ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب و تعداد توریست‌ها در زمان‌های مختلف سال متفاوت هستند، گاه با تعداد بی‌شماری توریست مانند ماه‌های شهریور، مهر و اردیبهشت‌ رو به رو هستیم و گاه در زمان‌های دیگر تعداد این افراد کمتر می‌شود.

ارتباط مبلغان با مسیحیان

حجت‌الاسلام سعادتی‌نژاد با تأکید بر این‌که برخی از مبلغان دینی در کشورهای خارجی سابقه تبلیغ دارند، به بیان برخی از خاطرات جالب تبلیغی خود پرداخت و گفت: در دیدار با گروهی از اسپانیا، یکی از آنان اسپانیایی‌ها گفت ما احترام زیادی برای روحانیان قائل هستیم، برای این‌که شما لباس پیامبر(ص) را پوشیده‌اید.

وی در ادامه افزود: از او پرسیدم که آیا شما با این لباس آشنایی دارید؟ گفت بله ما مسیحی هستیم و به این لباس به خاطر این‌که لباس پیامبر(ص) است احترام می‌گذاریم، برخی از آنان هم تعجب می‌کردند که یک روحانی با یک مسیحی می‌تواند رفیق باشد و می‌پرسیدند آیا یک روحانی اسلام می‌تواند با یک مسیحی رفیق شود؟

کارشناس و مبلغ حوزوی در ادامه بیان کرد: آن فرد اسپانیایی در ادامه پرسید که آیا شما ازدواج کرده‌اید؟ من به او جواب دادم که بله، در اسلام سفارش بسیار به ازدواج و به ویژه زود ازدواج کردن شده است، زیرا ازدواج سبب آرام شدن انسان‌ها و پیشرفت در زندگی می‌شود.

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که توریست‌ها علاقه بسیاری به عکس گرفتن با یک روحانی دارند، خاطرنشان کرد: از ارتباط گرفتن یک روحانی با یک توریست خارجی بسیار تعجب می‌کنند تا جایی که یکی از آنان می‌پرسد که آیا این کار اشکال ندارد؟

وی بیان کرد: بیشتر آنان توریست‌هایی هستند که مساجد مختلف را در کشورهایی مانند ترکیه و آفریقا دیده‌‌اند، اما مسجد امام(ره) اصفهان را دارای ویژگی خاص و بارز یافته‌اند و در برابر معماری این آن اظهار شگفتی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی‌نژاد ادامه داد: اما نکته‌ای را در این مورد نمی‌توان نادیده گرفت و آن این است که تا کنون بسیاری از توریست‌ها از عدم رسیدگی به مسجد امام(ره) شکایت کرده‌اند، وجود داربست‌های نامنطم در حیاط مسجد ، تمیز نبودن فضا، به هم ریختگی باغچه‌های مسجد از مواردی است که بازدیدکنندگان خارجی به آن اشاره می‌کنند./914/ت301/س

ارسال نظرات