۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۷۲۷
در کتاب راز ماندگاری خاطرات با ارزش از عرصه­های ورزشی منتشر شد؛

خاطره برخورد حکیمانه رهبر معظم انقلاب با دختر و پسر نامحرم

خبرگزاری رسا ـ کتاب راز ماندگاری خاطرات با ارزش از عرصه­های ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان به انتشار رسید.
کتاب  راز ماندگاري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب راز ماندگاری خاطرات با ارزش از عرصه­های ورزشی به کوشش معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان  چاپ و روانه بازار نشر شد.

 

قهرمانان رشته­های مختلف ورزشی از محبوبیت ویژه­ای بین جوانان  برخودار هستند، ارتقاء و گسترش آموزش­های مستقیم و غیر مستقیم فرهنگی تربیتی موجب اثرگذاری هرچه بهتر نقش الگویی ورزشکاران می شود.

 

به دلیل نقش سازنده و پندآموز خاطرات تربیتی، معاونت امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان برای تحقق این اهداف به فراخوانی  خاطرات قهرمانان، داوران، مربیان و پیشکسوتان پرداخت.

 

 بیش از 400 خاطره از سراسر کشور دریافت شد و از بین آنها 52 خاطره برای نگارش این کتاب انتخاب شد.

 

از جمله خاطراتی که در  این کتاب آمده است، می­توان به این موارد اشاره کرد: «خاطره از مقام معظم رهبری»، «رانندگی در حال خواب»، «تلاش در پرتو امید»، «نماز حاجت»، «ورزش مکتبی» «مدال اخلاق»، «فروتنی در اوج»، «بهترین انتخاب»، «تاسوعای به یادمانی»، «در پناه قرآن»، «ورزش وسیله زندگی»، «هدیه ائمه اطهار علیهم السلام»، «همت بلند»، «بهار ورزش»، «اخلاق حرفه­ای»، «فرشته نجات من»، «سکوی قهرمانی»، «پای مصنوعی»، «خواست خدا» و «بگویید جهان پهلوان».

 

خاطره­ای از مقام معظم رهبری

 

یکی از محافظان مقام معظم رهبری در قالب خاطره­ای می­گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه­پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می­کنند که به لحاظ وضع  ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

آنها به یکباره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن ور سیدگی به وضع ظاهری خودشان را نداشتند و شاید فکر می­کردند با آنها برخورد  خوبی نخواهد شد؛ ولی برخلاف تصور آنها، آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید شما زن و شوهر هستید؟ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد  خیر ؛ من و این دختر دوست هستیم.

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها  صحبت کرد و بعد فرمود: بد نیست صیغه محرمیتی  هم میان شما برقرار شود و شما هم با هم ازدواج کنید.

آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیایید و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم.

آن دو خداحافظی کردند و  طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند.

آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند و با  برخورد کریمانه ایشان این دو  جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند؛ آن دختر غیر محجبه به دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو به یک جوان مذهبی تبدیل شدند.

 

کتاب راز ماندگاری خاطرات با ارزش از عرصه­های ورزشی، به شمارگان 5000 نسخه، در 168 صفحه  به کوشش معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان چاپ و روانه بازار نشر شده است./998/ن601/ق

ارسال نظرات