۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
جنتی:

ارشاد جای حزب بازی و فامیل بازی نیست/ فرهنگ را به اهل آن می‌سپاریم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ را به اهل فرهنگ می‌سپاریم ابراز کرد: خواهیم کوشید تا افراد مورد مقبول در عرصه هنر را شناسایی کرده و فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به آنان بسپاریم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر که عصر امروز پنجشنبه 31 مردادماه در تالار وحدت برگزار شد، با بیان این که وضعیت فرهنگی کشور نابسامان است، اظهار داشت: به رغم تلاش‌هایی که دولت‌های قبلی در حوزه فرهنگ به مرحله عمل رساندن همچنان وضعیت نابسامان دیده می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر این‌که تهاجم فرهنگی توهم نیست، گفت: تمام دولت‌ها می‌کوشند و بودجه تصویب می‌کنند تا جلوی تهاجم آمریکایی را گرفته و فرهنگ غنی خود را قوی تر کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که باید به خویشتن بازگردیم تأکید کرد: از راه‌های مقابله با تهاجمی که فرهنگ و ملت ما با آن مواجه است باز گشت به خویشتن بوده و با این عمل به فرهنگ ایرانی اسلامی باز خواهیم گشت.
جنتی سیاست‌زدگی فرهنگ را آفت دانست و تصریح کرد: سیاست‌زدگی فرهنگ انتظارات غیر واقعی را ایجاد کرده و باعث منفعل شدن اصحاب فرهنگ و هنر می‌شود.
وی در ادامه رونق اقتصاد، فرهنگ و اقتدار هنر را از اصول و سازوکار خود برشمرد و تأکید داشت: در این دوره از پست وزیری خود تلاش خواهم کرد تا خرید و فروش آثار هنری رونق مضاعفی پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که از هنرمندان اصیل دفاع خواهیم کرد، افزود: ما به هنرمندان اعتماد کامل داشته و امیدوار هستیم نظام اسلامی از میوه این اعتماد بهرمند شود.
جنتی ایران را تشنه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی معرفی کرد و با ابراز تأسف تصریح کرد: در و دیوارهای ادارات و خانه‌های ایرانی کم‌تر نقش‌های مینیاتوری و دیگر هنرها به چشم می‌خورد.
وی با بیان این که از بازار خصوصی حمایت خواهیم کرد ابراز داشت: یکی از اصول و سیاست‌های این دوره بنده سامان دادن به بخش خصوصی بوده و با این عمل بازار هنر به سامان خواهد رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دلایل نابسامانی فرهنگ را تنگ نظری بعضی از مدیران دانست و گفت: منظور از تنگ نظری این است که یک عده‌ای فرهنگ را لقمه‌ای نان دانسته و با این تفکر بزرگ‌ترین ستم را به فرهنگ می‌کنند.
جنتی با بیان این که فرهنگ را به اهل فرهنگ می‌سپاریم ابراز کرد: خواهیم کوشید تا افراد مقبول در عرصه هنر را شناسایی کرده و فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به آنان بسپاریم.
وی ساختمان‌هایی که به نوعی در آن‌ها کارهای فرهنگ و هنری صورت می‌پذیرد را خانه پدری اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: هر چند که این خانه پدری کوچک و کهنه باشد اما مهر پدری از آن خالی نیست و ما باید در این خانه به یکدیگر عشق و صفا بدهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود، با بیان این که در حوزه وزارت بنده جای حزب بازی و فامیل بازی نیست تأکید داشت: شفافیت و احترام متقابل سرلوحه کارهای بنده خواهد بود./9599/پ201/ص
ارسال نظرات