۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۵۰۴
آیت الله طبرسی:

حفظ آبرو و حیثیت مؤمن از واجبات است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انسان ها باید نسبت به هم محبت داشته و برادر و دوست باشند، بیان داشت: باید حیثیت همگان را حفظ کرده چون از واجبات است و از خداوند منان بخواهیم ما را از گناهان کبیره و صغیره باز دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران یک شنبه شب در برنامه درس هایی از نهج البلاغه سیمای تبرستان با بیان این که یک مسلمان باید در عمل و گفتار راست گفته و امین باشد، گفت: انسان باید در تلاش باشد که خیانت نکرده و به دیگران تهمت نزند.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) می فرماید هر صبح زبان  احوال‌پرسی از اعضای بدن می کند که اعضا می گویند اگر تو ما را رها کنی کار ما راحت بوده ولی اگر  رها نکنی در عذاب هستیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دورغ و تهمت را زبان می زند اما عذاب آن برای همه اعضا و جوارح است، بیان داشت: مسؤولیت زبان در اعضا و جوارح مهم است که انسان باید مراقب باشد.

 

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که خیلی از گناهان به وسیله زبان انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای سایر گناهان احتیاج به مقدمات و امکانات است که امکان دارد فراهم نشود و انسان آن را انجام ندهد.

 

وی با بیان این که زبان کلید همه بدبختی‌های انسان است، ادامه داد: زبان چیزی است که به صورت بیست و چهار ساعت بدون هیچ گونه امکانات و مقدمه ای در اختیار ما است و شرک که بدترین گناه بوده به وسیله زبان انجام می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که انسان هر چه شنید نباید در خبرها و سایت‌ها بیاورد و با این کار آبروی مردم را ببرد، گفت: خداوند منان می خواهد مردم در جامعه با هم بوده و افتراقی وجود نداشته باشد.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: پروردگار متعال عیب ها را می پوشاند و کسانی که عیب های دیگران را می پوشانند دوست دارد.

 

وی با بیان این که زبان گناهان اجتماعی زیادی را می تواند مرتکب شود، بیان داشت: سفارش زیادی از سوی انبیا، اولیا و علمای اخلاق شده است که انسان کم و گزیده گوید و پر حرفی نکند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که زبان برای گفتار و سخن آمده است که انسان باید میزان آن را رعایت کند، ادامه داد: اگر می خواهیم از فرصت و عمر برای خودسازی استفاده کنیم باید مراقب زبان باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که انسان ها باید نسبت به هم محبت داشته و برادر و دوست باشند، بیان داشت: باید حیثیت همگان را حفظ کرده و از خداوند منان بخواهیم ما را از گناهان کبیره و صغیره باز دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات