۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۹۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

روز قدس آغاز یک نهضت بزرگ جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی رمز ماندگاری روز جهانی قدس در 35 سال گذشته را هویت حق طلبی و ماهیت الهی روز قدس دانست.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس در ممالک اسلامی اظهار داشت: ابتکار تاریخی امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، با اعتقادات، اعمال و فرایض مسلمانان در ماه ضیافت الهی گره خورده است.


وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) روز قدس را روز حیات اسلام معرفی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آن فرزانه انقلاب در آن سخنان تاریخی فرمودند که روز قدس تنها اختصاص به قدس ندارد، بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین بوده و روز اعلام انزجار ملت هایی است که در زیر فشار ظلم ‌آمریکا و و ابرقدرتها هستند.


این حقوقدان برجسته حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که روز جهانی قدس، روز مطالبه حقوق پایمال شده میلیون‌ها انسان آزاده و مسلمان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید بداند که روز قدس فرصت مناسبی برای حق طلبی، عدالت خواهی و ابراز مخالفت با حکام ظالم و جور در سراسر عالم است.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به بزرگداشت روز جهانی قدس از سوی مردم غیرمسلمان در دیگر نقاط جهان گفت: تعابیر ارزشمند امام راحل در مورد روز جهانی قدس نشان می‌دهد که ایشان هرچند روز قدس را به بهانه همبستگی بین المللی مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین پایه گذاری کردند اما این روز در واقع آغازی است بر یک نهضت بزرگ جهانی و مقاومت بین المللی است.


وی تصریح کرد: متأسفانه امروز رویکردی که در ادبیات مدرن نام و نقاب واقع گرایی در روابط بین الملل را به خود گرفته است، حق را به صاحب قدرت می‌دهد، نه صاحب حق و برای حق اصالت ذاتی قائل نیست، اما امام خمینی(ره) با نام گذاری روز قدس علیه چنین تفکری اعلام موجودیت و مقاومت جهانی کردند.


نماینده خبرگان رهبری رمز ماندگاری روز جهانی قدس در  35 سال گذشته را هویت حق طلبی و ماهیت الهی روز قدس دانست و گفت: امام خمینی (ره) بزرگترین خدمت را به آزادی‌خواهان و مدافعان حقیقی آزادی، عدالت و حقوق بشر ارایه کرد، همین موضع گیری امام کاملا در خلاف جهت همه نقشه‌های پشت پرده سیاست مداران وابسته به لابی صهیونیستی بوده است.


وی افزود: جلوگیری از شکل گیری حکومت‌های مردم سالار، حمایت از کودتاهای نظامی، حمایت از دولت‌های ارتجاعی و فامیلی، مقابله با جنبش‌های آزادی‌بخش و عدم حمایت از روشنفکران و نویسندگان مستقل و متعهد و ایجاد محدودیت برای رسانه‌های مستقل و روشنگر و اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه علیه ملت‌های مستقل مهم ترین سیاست‌ غرب در دهه‌های گذشته بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی روز قدس را فرصت و بهانه‌ای برای اعتراض به این سیاست‌ها و برقراری مناسبات عادلانه، آزاد و رو به پیشرفت با محوریت منافع و خواسته‌های مردم مسلمان منطقه دانست و گفت: امروز فرصتی است تا گروه‌های مدافع حقوق مردم فلسطین فعالیت های تبلیغاتی خود را علیه جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین افزایش دهند./935/ت302/ب

ارسال نظرات