۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۷۸۷
انتشارات سروش منتشر می کند؛

« غرب چگونه غرب شد؟»

خبرگزاری رسا ـ کتاب « غرب چگونه غرب شد؟» با ترجمه مرتضی مداحی، دومین کتاب از مجموعه غرب شناسی است که انتشارات سروش آن را در دست انتشار دارد.
علي رمضاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سروش، کتاب « غرب چگونه غرب شد؟» با زیر عنوان «تاریخ جهان از نگاه استعمارگران» اثر جیمز موریس بلاوت با ترجمه مرتضی مداحی، دومین کتاب از مجموعه غرب شناسی است که انتشارات سروش آن را در دست انتشار دارد.

 کتاب « غرب چگونه غرب شد؟» با نقد ادعاهای غرب در مسیر پیشرفت و توسعه، عوامل اصلی دستاوردهای غربی ها را از زبان یک اندیشمند غربی بیان می‌کند.

 

 

معاون فرهنگی انتشارات سروش درباره این کتاب اظهارداشت: این اثر دومین کتاب از مجموعه «غرب‌شناسی» انتشارات سروش است و نخستین اثر این مجموعه با عنوان «تکنولوژی رها» اردیبهشت ماه امسال روانه بازار نشر شد.

 

علی رمضانی، افزود: مولف کتاب در چهار محور عوامل موفقیت غرب در برخی از حوزه‌های مادی، اقتصادی و پیشرفت‌های تکنولوژی را بررسی و ادهاعای آن‌ها را نقد، بررسی و تحلیل می‌کند.

 

وی ادامه داد: مولف کتاب معتقد است اروپای قبل از سال ۱۴۹۲نه مزیت واقعی و بالقوی‌ای بر تمدن‌های دیگر داشت، نه سرعت بالاتری! و نه حتی واجد برخی ظرفیت‌های خاص برای توسعه آینده بوده است.

 

رمضانی تاکید کرد: نویسنده این کتاب معتقد است تمام استدلال‌هایی که امروزه برای نشان دادن وضعیت اروپا مطرح می‌شود از جمله بحث های: نژاد، ویژگی‌های محیط زیست، جمعیت‌شناختی، فناوری، سیاست، طبقه، خانواده و ... فاقد پشتیبانی تجربی هستند و « غرب چگونه غرب شد؟» با نگاهی مستند و انتقادی، علل اصلی رشد و پیشرفت غرب را شرح می‌دهد.

 

وی درپایان گفت: انتشارات سروش چاپ اول کتاب « غرب چگونه غرب شد؟، تاریخ جهان از نگاه استعمارگران» را در ۳۰۲صفحه به زودی منتشر و روانه بازار نشر خواهد کرد./998/د103/ن

ارسال نظرات