۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۳۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

برای اثبات دینداری زمان‌بندی نکنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مؤمنان واقعی هیچگاه مسلمان یک ماهه و یا چند روزه نیستند، گفت: همچنین فعالیت‌های خیرخواهانه نباید به روزهای خاصی محدود شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان کمیته امداد و هیأت امنای حسینیه بیت الرقیه مراغه با تأکید بر اهمیت توجه و درک فضائل معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات وارده؛  ثواب خیرات و حسنات در این ماه پرفضیلت چندین برابر محاسبه می شود.


وی با بیان این‌که احسان و نیکوکاری در ماه رمضان زمینه‌ساز درک فضائل معنوی و اخلاقی برای انسان خواهد بود، خاطرنشان کرد: سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار در کمک به نیازمندان، مستضعفان، فقرا و یتیمان می تواند الگویی برای همگان باشد، نباید کارهای خیر خود را محدود به روزهای خاصی از سال بکنیم.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که مؤمنان واقعی هیچگاه مسلمان یک ماهه و یا چند روزه نیستند، گفت: مؤمن در ماه رمضان از تک تک لحظات برای تقرب به درگاه الهی بهره می جوید و در دیگر ایام سال از بهره‌های معنوی و فضائل اخلاقی کسب شده در رمضان خوشه‌چینی می کند.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بزرگ ترین فضیلت ماه مبارک رمضان و شب قدر را نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام(ص) دانست و تصریح کرد: قرآن به دو صورت دفعی و تدریجی در طول 23 سال رسالت بر پیامبر اسلام(ص) نازل شده که بنا بر روایات وارده، در شب قدر قرآن یکجا بر قلب رسول اکرم نازل شده است.


وی با بیان این‌که قرآن بزرگ ترین برنامه زندگی سعادتمند بشری محسوب می شود، تصریح کرد: جا دارد از این لحاظ معنوی و روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان برای تعمق در مفاهیم و عمل به آموزه های انسان‌ساز قرآن کریم بهره جسته و توشه‌ای ماندگار از ماه ضیافت الهی به همراه داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اهتمام در یادگیری آموزه های دینی و فراگیری قرآن را مورد تأکید قرار داد و گفت: سیره عملی پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) نیز در راستای عمل به توصیه های قرآنی بوده است، اگر بتوانیم به درک واقعی از مفاهیم آیات کلام الله مجید برسیم و عامل به ارزش‌های قرآنی باشیم، سعادت دنیوی و اخروی تضمین خواهد شد.


وی عمل به واجبات و ترک محرمات را توصیه اخلاقی تمامی بزرگان دین دانست و خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود که عده‌ای به قدری غرق در مستحبات شده اند که از واجبات غافل می شوند، این چنین نباشد که در نهایت نتوانیم به درک واقعی از دین و قرآن برسیم./935/پ202/س

ارسال نظرات