۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۷۸۳۷۶

شب قدر فرصت خودشناسی انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با تاکید بر این که کسانی در شب قدر آن را درک خواهند کرد که قدر خودشان را بدانند، گفت: انسان باید گمشده واقعی که خودش بوده را در این شب پیدا کند و در واقع شب قدر بهترین فرصت برای خودشناسی انسان است.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سیدحسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور در مراسم  شب قدر که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که خداوند منان در قرآن کریم شش حقیقت را درباره شب های قدر بیان کرد، گفت: در این شب برترین کتاب هستی بر پیامبر گرامی اسلام در راستای هدایت امت نازل شد.

 

وی با اشاره به این که شب قدر شب تلاقی آسمانی ها و زمینی ها است، بیان داشت: در این شب همه درهای آسمان روی زمینی ها گشوده می شود که از جایگاه والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با تاکید بر این که کسانی در شب قدر آن را درک خواهند کرد که قدر خودشان را بدانند، گفت: انسان باید گمشده واقعی که خودش بوده را در این شب پیدا کند و در واقع شب قدر بهترین فرصت برای خودشناسی انسان است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با بیان این که شب قدر تنها شبی است که انسان می تواند ره صد ساله را در یک شب بپیماید، ادامه داد: انسان باید در این شب خود را با کامل ترین انسان خلقت پیوند زده و عشق های مجازی تبدیل به عشق حقیقی شود.

 

وی ادامه داد: شب قدر پر رازترین شب سال است که خداوند منان در قرآن کریم درک حقیقت این شب راحتی به پیامبر نداده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به سخنانی از امام علی(ع)، گفت: اگر انسان مومن به صورت خالصانه لااله الا الله را بگوید فاصله عرش تا فرش را پیموده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با تاکید بر این که واجب ترک گناه بوده و واجب تر از آن توبه از گناه است، بیان داشت: نزدیک قیامت و نزدیک تر از آن مرگ است که انسان نباید به این دنیا دل ببندد.

 

وی ادامه داد: خداوند منان اولیای خود را در میان بندگان پنهان کرد که نباید هیچ یک از بندگان پروردگار متعال را کوچک بشماریم که شاید ولی خدا باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که خداوند منان رضا و خشنودی خود را در عبادت پنهان کرد که انسان باید در عبادت به درگاه پروردگار متعال همت ارزنده ای داشته باشد، بیان داشت: انسان باید از انجام گناهان خودداری کرده و نباید آن را کوچک بشمارد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور با اشاره به این که اگر گناهی انجام دادیم و بعد از آن عمل خیری کنیم نشانگر آن بوده که حضرت حق معصیت شما را آمرزیده است، خاطرنشان کرد: اگر بندگی خداوند منان را انجام دادید و بعد از آن مرتکب معصیت شدید نشانگر آن بوده که عبادت شما قبول نشده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات