۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۷۸۱۷۴

برگزاری همایش بین‌المللی حمایت از مقدسات دینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «حمایت از مقدسات دینی و میراث بشری؛ ضرورتی انسانی»، 16 شهریورماه در کربلا برگزار می‎شود.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «حمایت از مقدسات دینی و میراث بشری؛ ضرورتی انسانی»، 16 شهریورماه سال جاری به همت آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

 

این همایش با همکاری مرکز مستندسازی دفاع از مقدسات اسلامی عراق و با حضور شخصیت های دینی، حقوقی و بین‌المللی فعال در زمینه میراث بشری برگزار خواهد شد و به مدت 2 روز ادامه دارد.

 

شیخ یوسف الناصری، رییس مرکز مستندسازی دفاع از مقدسات اسلامی عراق اظهار کرد: این همایش با استاد به فرمایش مولای متقیان، امام علی(ع) «الناس صنفان؛ اما أخ لک بالدین او نظیر لک بالخلق: مردم دو دسته‌اند یا برادر دینی تو هستند و یا همانند تو انسان هستند» و با هدف حفظ میراث اعتقادی و دینی مسلمانان برگزار خواهد شد.

 

شیخ یوسف الناصری در ادامه، ایستادگی علیه فرهنگ خشونت و بازسازی اماکن عبادی و مقدس تخریب شده همچون قبور ائمه بقیع(ع) و قبر «حجر بن عدی» را از دیگر اهداف همایش برشمرد.

 

وی تصریح کرد: این همایش با حضور شخصیت‌های شاخص و برجسته برگزار خواهد شد تا بتوانند جایگاه عراق را به عنوان کشوری که در برگیرنده مراقد تاریخی انبیا همچون مرقد حضرت «آدم» و «نوح»(علیهما السلام) و همچنین مراقد امام علی(ع)، امام حسین(ع) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است، به علاقمندان بشناسانند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات