۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۷۷۹۱۲
امام جمعه مرند:

آشنایی طلاب با معارف قرآنی مقدمه ترویج آن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه حاصل نمی شود مگر با تعامل رفتاری و حضور متواضعانه خواهران طلبه در جلسات و مجامع قرآنی.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرند، حجت الاسلام علی نعمت زاده امروز در نشست تبلیغی طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند به تشریح رسالت روحانیان و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران پرداخت و اظهار داشت: در این ماه مبارک که بهار قرآن و ماه نزول آیات الهی است باید بیش از هر زمان دیگر به دستورات و آموزه های قرآنی توجه کرده و در زندگی ها عملی کنیم.


وی از خواهران مبلغه خواست که محور بحث فرهنگی و تبلیغاتی خود در ماه مبارک رمضان را قرآنی قرار دهند تا از مهجوریت آموزه های قرآنی در جامعه کاسته شود و افزود: اهمیت و ضرورت فعالیت خواهران طلبه در عرصه های تبلیغی کمتر از از اهمیت روحانیان و برادران طلبه نیست.


امام جمعه مرند با تأکید بر راه اندازی هیأت های قرآنی در مدارس علمیه تصریح کرد: امر ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه حاصل نمی شود مگر با تعامل رفتاری و حضور متواضعانه خواهران طلبه در جلسات و مجامع قرآنی، آشنایی طلاب با معارف قرآنی مقدمه ترویج آن در جامعه است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: نیت تمام اعمال خود در این ماه شریف را تنها برای رضای الهی قرار دهید، چنانکه امام صادق (ع) فرمودند؛ پیامبر (ص) به هنگام افطار کردن مى‏فرمود: «اللهم لک صمنا و على رزقک افطرنا فتقبله منا» خداوندا براى تو روزه گرفتیم و با روزى تو افطار مى‏کنیم و از ما بپذیر.


وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تزکیه نفس، توبه از گناهان دانست و پرداختن به اعمال و کارهای خیر و خداپسندانه است؛ رسول گرامی اسلام(ص) می‏فرمایند؛ «هرگاه ماه رمضان فرا رسد درهای بهشت گشوده می‏شود و درهای دوزخ بسته و شیاطین در بند و زنجیر می‏شوند».


امام جمعه مرند خواستار بهره مندی از فرصت های معنوی ماه ضیافت الهی شد و گفت: رمضان ماه نزول قرآن است در آن درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، در این ماه، نفس‌ها تسبیح، خواب ها عبادت، اعمال مقبول و دعاهای مؤمنان مستجاب است.


گفتنی است، در پایان این نشست حجت الاسلام نعمت زاده به سؤالات طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند در خصوص مسائل مربوط به مشکلات تبلیغی پاسخ داد و برای مبلغان خواهر این مرکز علوم دینی دعای خیر و موفقیت و همچنین آرزوی توفیق الهی را داشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات