۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۷۴۰
آیت الله خاتمی:

جوانان مراقب باشند به دام عرفان‌های قلابی و ساختگی نیفتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تبیین عرفان ناب اسلامی نسبت به افتادن جوانان در دام عرفان‌های ساختگی و دوری از عرفان علوی و محمدی به جوانان هشدار داد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شامگاه سه شنبه، بیست و پنجم تیرماه در آیین رونمایی از محصولات اخلاقی بخش برقله‌های تهذیب بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در بحث اخلاق سراغ رهنمودهای اسطوره‌های سیر و سلوک اخلاق همچون حضرات آیات قاضی، بهجت و علامه طباطبایی بروید که توانسته‌اند در راه عرفان ثابت قدم باشند، گفت: این بزرگان عارفان سالکی هستند که توانسته‌اند این راه را صادقانه طی کنند و طی سال‌های اخیر بزرگوارنی همچون آیات حق شناس، مجتبی تهرانی، خوشوقت و مجتهدی تهرانی از این دسته هستند که به‌نام قله‌های تهذیب نام گرفته‌اند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این‌که سیر سلوک را باید در مکتب اهل بیت(ع) دید گفت: نسخه شفابخش در این عرصه دیدن همه ابعاد دین با تمام جزئیات آن است که در مکتب کسانی که یک عمری با فرمایشات ائمه اطهار(ع) و رسول الله(ص) انس و الفتی داشته‌اند محقق می‌شود و سفارش ما به همه این است که در عرصه سیر و سلوک بروند سراغ فقهای سالک واقف در این زمینه.

وی با تاکید بر الگو قرار دادن سیر وسلوک امام راحل(ره) به تبیین تفاوت اسلام ناب و عرفان‌های قلابی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: از جوانان می‌خواهم مراقب باشند به دام عرفان‌های قلابی و ساختگی نیفتند، تعبد به تمام دین نسخه اسلامی عرفان است، خیلی باید مراقب بود که به نام عرفان اسلامی ، عرفان هندویی را به ما عرضه نکنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان این‌که عرفان ناب همان عرفانی است که در رفتار و گفتار پیامبر(ص) و حضرت سید الشهدا (ع) دیده می شود. خاطرنشان کرد: بازنده واقعی کسی است که  مهر و محبت خدا و اهل بیت(ع) در دلش نباشد و در یک کلمه عرفان اسلامی عرفان محراب و حرب است و کسی که عرفان محراب را مطرح کند و با عرفان حرب بیگانه باشد در واقع با عرفان حسینی و علوی و محمدی بیگانه است./9663/پ202/ص

ارسال نظرات