۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۰۳۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای مبارزه با اندیشه های نادرست است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اسلام گردهم آیند و راه حل مناسبی برای تندروی ها و سلفی گری ها پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی در جمع خبرنگاران دراظهار داشت: خونریزی از نظر اسلام همیشه از مهم ترین و زشت ترین گناهان است که در قرآن مجید کشتن یک انسان مانند کشتن همه انسان هاست به این جهت که قباحت انسان کشی را از بین می برد و انسان کشی در جامعه رواج پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: وقتی که عضوی از جامعه کشته می شود تنها یک فرد نیست که از بین رفته بلکه یک نسل کشته می شود که از طریق او متولد می شود و دایره کشته شدن آدم ها بسیار وسیع است. همچنین گرفتن جان انسانی توسط انسان های دیگر از گناهان کبیره است به این دلیل که انسان ها آفریده خدا هستند و هر کسی که بندگان او را از بین ببرد این محاربه و جنگ با اسلام است حتی اگر آن فرد گناه کار باشد هیچ توجیهی برای از بین بردن او وجود ندارد چون حتی اگر گناه کار باشد خداوند برای او در روز قیامت مجازاتی در نظر گرفته است و فقط  در مواقع خاص است که حکم به کشتن فردی داده می شود که در موارد نادر است.

 

وی در ادامه گفت: اما اگر کسی در ماه مبارک رمضان مسلمانان و شیعیان روزه دار را از بین ببرد یعنی علی(ع) را کشته است و رواج دادن کشتار است مخصوصا در ماهی که مسلمانان به عبادت می پردازند و ماه امنیت و آرامش قلبی است که  خداوند در این ماه حتی به خواب و نفس کشیدن روزه داران ثواب می دهد و از آنجایی که بندگان خدا  بر سر سفره مهمانی او هستند اگر فرد مسلمان روزه داری را بکشد آثار منفی و قباحت این کشتار چندین برابر می شود و همین طور خشم خداوند هم از این اتفاقات بیشتر می شود.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علمای بزرگ اسلام که دلشان برای اسلام می سوزد باید برای حل بحران شیعه کشی جلسه ای تشکیل بدهند تا راه حل مناسبی برای  تندروی ها و سلفی گری ها پیدا کنند. به ویژه در ماه مبارک رمضان فرصتی است که برای مبارزه با اندیشه های نادرست است. همچنین بازتاب شیعه کشی گناهی چندین برابر دارد چون بندگان خدا روزه دار و موحد هستند و در چنین ماه مبارک و در مهمانی خدا کشتار مسلمانان گناه بسیار زیادی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی در خصوص نقش مساجد و تشکل های غیر دولتی خاطر نشان کرد: علمای اسلام هم در این ماه که مسلمانان برای عبادت به مسجد می روند می توانند با آگاهی بخشیدن به مردم باعث شوند که این حرکات ضد انسانی از نظر مردم منفور شود و دوما ًدردنیا بازتاب مثبتی نسبت به این آگاهی بخشی خواهد داشت و ذهنیت نادرستی که نسبت به مسلمانان در دنیا وجود دارد از بین خواهد رفت؛ اگر در این یک ماه رمضان علما و متفکران اسلام به صورت هماهنگ این کار را انجام بدهند، این مسئله به حداقل می رسد. همچنین سازمان های حقوق بشر و NGO هم از نظر اسلامی و دفاع از جوامع بشری باید فعالیت کنند و می توانند بسیار نقش آفرین باشد، تا اینکه کشت و کشتار به حداقل برسد./935/د102/ب

ارسال نظرات