۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۷۸۴
نماینده خبرگان رهبری:

مفاهیم متعالی قرآن منافع مستکبران را به خطر انداخته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار توجه و تعمق در مفاهیم و تفسیر آیات قرآنی شد و گفت: مضامین آیات قرآنی تمام منافع و مواضع مستکبران و ظالمان در سراسر جهان را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از نمایشگاه دائمی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه اظهار داشت: قرآن ضامن سعادت بشری در دنیا و آخرت است که اگر عامل به آموزه های این کتاب شریف باشیم، ذلت نخواهیم دید.


وی با بیان این‌که ترس واقعی دشمنان از اجرای احکام الهی و قرآنی در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر شاهدیم که هر از گاهی هتک حرمت به مقدسات دینی و قرآن کریم صورت می گیرد، با این هدف است که دشمنان با تکرار این حرمت شکنی ها می خواهند از چنین اعمالی قبح‌زدایی کنند.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که مضامین آیات قرآنی تمام منافع و مواضع مستکبران و ظالمان در سراسر جهان را به خطر انداخته است، گفت: در چنین شرایطی باید منتظر آتش‌افروزی دشمنان علیه قرآن باشیم، البته همان گونه که خداوند متعال خود فرموده؛ حضرت حق حافظ قرآن است و دشمنان هیچ کاری از پیش نخواهند برد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار ترویج ارزش‌های قرآنی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی شد و گفت: قرآن کریم روشن‌ترین راه هدایت در دل و جان بشریت جویای حقیقت قرار داده و عشق به آن تنها به مسلمانان محدود نمی شود، امروز نور فراگیر و تعالیم آسمانی این کتاب الهی محدود در مرزها نیست.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که حوزویان و دانشگاهیان در برابر ترویج احکام، آموزه‌ها و ارزش‌های قرآنی رسالت مستقیم و مسؤولیت محوری دارند، گفت: اگر فرهنگ حاکم بر کشور مبتنی بر آموزه های قرآنی باشد، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی برطرف خواهد شد.


وی با بیان این‌که سیاست قرآنی، فرهنگ قرآنی، هنر قرآنی، اقتصاد قرآنی، اجتماع قرآنی و اخلاق قرآنی رهایی‌بخش بشریت از یوغ افکار و القائات شیطانی است، افزود: انحراف از مسیر قرآن موجب هلاکت است، چنانکه در طول تاریخ مصادیق بسیاری برای مؤمنان بوده که انحراف از قرآن موجب سقوط در دام شیاطین است.


امام جمعه مراغه در پایان خواستار توجه و تعمق در مفاهیم و تفسیر آیات قرآنی شد و افزود: البته باید دانست که ارایه تفسیرهای غلط از آیات قرآنی نیز یکی از عوامل انحراف و سقوط انسان است، قرآن ناطق و تفسیر آیات الهی ائمه اطهار(ع) هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات