۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۷۵۶۸۰

برنامه های فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین در ماه مبارک رمضان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی دانشگاه های امیرالمؤمنین(ع) اهواز برنامه های فرهنگی این مجموعه علمی در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
اصغر غيبي، مدير فرهنگي دانشگاه اميرالمؤمنين(ع)

اصغر غیبی، مدیر فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و فرصت بهره مندی از این ماه، اظهار داشت: بر اساس گفتاری از پیامبر اعظم(ص) ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و آمرزش، بهترین ماه‌ها در نزد خداوند، ساعاتش بهترین ساعات، خواب مؤمنان عبادت، ضیافت الهی، ماه میهان خدا، یک شب برابر هزار شب، دعاهای مؤمنان مستجاب، نزول قرآن، تلاوت یک آیه از قرآن ثواب یک ختم قرآن، آمرزش گناهان، تسبیح نفس‌ها، ماه سربلندی و سرافرازی مؤمنین در پیکار با خواسته‌های نفسانی و جبران غفلت‌ انسان‌ها است.

وی با بیان این روزه گرفتن فرصتی طلایی و مغتنم برای توجه به خود و درک خداوند متعال است، تأکید کرد: روزه در ادیان مختلف الهی آمده است، اما این جایگاه در دین مبین اسلام به حد اعلای خود می رسد.

مدیر فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان از ماه هایی است که قرائت قرآن در آن بسیار با ارزش است، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان همه اسباب الهی مهیا است که بندگان خداوند بهترین استفاده را از این ماه بزرگ و قرآنی ببرند.

غیبی به ویژه برنامه های فرهنگی و دینی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: با توجه به این ماه مبارک رمضان ماه قرآن و تدبر در کلام الهی است، در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) روزانه پس از اقامه نماز ظهر و عصر و با حضور همه مدیران و کارکنان این دانشگاه یک جزء قرآن کریم تلاوت می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با تأکید بر این که در ماه مبارک رمضان باید  بیش از گذشته به مسئله اخلاق  و خودسازی پرداخت، بیان داشت: سلسله مباحث اخلاقی و دینی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با حضور اساتید اخلاق ویژه کارکنان این دانشگاه برگزار می شود و نکات اخلاقی و دینی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور اساتید در این دانشگاه تحلیل و بررسی می شوند.

وی با بیان این که مسئله اکرام و اطعام در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند و سفارش شده است، خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه افطاری ویژه کارکنان همراه با خانواده هایشان در دستور کار قرار گرفته است که این برنامه با حضور و سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

غیبی بر بهره مندی خوب و مطلوب روزه داران از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خدایی شدن بندگان و نزدیکی به معبود است که امیدواریم مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان عزیز، بهترین استفاده را از این ایام پر خیر و برکت داشته باشند./9461/ت303/غ

ارسال نظرات